خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی

نیمی از نیروهای شاغل در ان جی ال دهلران بومی هستند

asdasd
کد خبر : ۶۱۵۴۶۵

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بر ضرورت ارتقای توان و قدرت کشور در اکتشاف و استخراج برای استفاده از این ظرفیت به عنوان یک پارامتر امنیتی در تولید بالا تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، فریدون حسنوند روز دوشنبه در بازدید جمعی از اعضای کمیسیون انرژی مجلس از طرح ان جی ال 3100 دهلران اظهار کرد: وزارت نفت آمادگی دارد با سرمایه‌گذاران در بخش پالایشگاهی همکاری و مجوز و خوراک را تامین کند.
وی با اشاره به نگاه ویژه کمیسیون انرژی مجلس به میادین مشترک یادآور شد: امیدواریم پرداختن به میادین مشترک نفت و گاز بین ایران و عراق در دستور کار قرار گیرد و این میادین بعنوان یک ضرورت و اولویت در هیات عالی نظارت بر منابع نفتی مورد تاکید است و استان ایلام و شهرستان دهلران در این زمینه جایگاه ویژه ای دارند.
رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بر ضرورت ارتقا توان و قدرت کشور در اکتشاف و استخراج برای استفاده از این ظرفیت بعنوان یک پارامتر امنیتی در تولید بالا تاکید کرد.
حسنوند با بازدید اعضای کمیسیون از پروژه‌های شهرستان دهلران اشاره کرد و یادآور شد: در این سفر بررسی و بازدید از ان جی ال و حوزه نفتی چشمه خوش انجام و برای تقویت و شتاب بخشی در پروژه ها از سوی این کمیسیون اقداماتی انجام خواهد شد.
وی با اشاره به ارایه گزارش از وضعیت پروژه های او یک، وضعیت فعلی و چشم انداز پروژه ها و موانع احتمالی در این نشست افزود: بررسی مسائل فنی و کمک به رفع این موانع احتمالی ، تامین منابع مالی، حمایت از شرکت های ایرانی، ایجاد اشتغال و اجرای ماده 47 در راستای توانمند کردن مناطق و استفاده از نیروهای بومی در این سفرها دنبال می شود.
مدیرعامل شرکت او یک (مجری پروژه ان جی ال دهلران) نیز در این بازدید گفت: منابع مالی ان جی ال دهلران به تازگی دریافت شده و در ماه های آینده شاهد سرعت در این پروژه خواهیم بود.
بهزاد محمدی با اشاره به جهش پروژه در سال جاری افزود: بر اساس برنامه ریزی انجام شده این پروژه سال 99 بهره برداری می شود.
وی به نقش پروژه ان جی ال دهلران در اشتغال اشاره کرد و افزود: در بخش بهره برداری و تعمیرات 200 نیروی منطقه آموزش و جذب می شود.
مدیر پروژه ان جی ال دهلران نیز گفت: جلوگیری از آلودگی محیط زیست و سوزانده شدن گازهای منطقه، تامین خوراک پتروشیمی و اشتغال از مهمترین اهداف این پروژه است.
علیرضا تیموری افزود: پروژه در مجموع 18 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برنامه برای افزایش نیروهای بومی و جذب و بکارگیری آنها در این پروژه در دستور کار است.

شادمهر کاظم زاده نماینده مردم دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: یکی از طرح های مهم حوزه نفت و گاز در شهرستان دهلران، پروژه ان اجی ال 3100 است که تاکنون برای این پروژه بیش از 450 میلیون دلار با مشارکت بخش خصوصی اعتبار تصویب شده است.
وی بر ضرورت شتاب بخشی در عملیات اجرایی این پروژه و تامین اعتبار آن تاکید کرد و افزود: این پروژه بیش از 18 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و نزدیک به 50 میلیون دلار از میزان اعتبار مصوب آن تا کنون تخصیص یافته است.
رئیس مجمع نمایندگان ایلام تاکید کرد: این پروژه نقش بسیار مهمی در حوزه اشتغال و استفاده از منابع نفت و گاز دهلران دارد و با اجرای آن، مسیر اجرای پتروشیمی این شهرستان نیز هموار می شود.
کاظم زاده اضافه کرد: این پروژه با هدف تامین خوراک پتروشیمی دهلران و جلوگیری از سوزاندن گازهای همراه هم اکنون 18 درصد پیشرفت دارد و 49 درصد نیروهای این مجموعه بومی هستند.
معاون امور عمرانی استاندار ایلام نیز در این بازدید با تاکید بر تکمیل زنجیره تولید در بخش نفت و گاز استان گفت: شهرستان دهلران دارای ظرفیت های خوبی در بخش نفت و گاز است و روزانه ۲۱۰ هزار بشک نفت از میدان های نفتی این شهرستان برداشت می شود.
احمد کرمی افزود: سهم استان های نفت خیز از اعتبارات هم اکنون سه درصد است که برای استان هایی چون ایلام باید به ۱۰ درصد افزایش پیدا کند تا عقب ماندگی های این استان جبران شود.
وی با اشاره به اینکه صنایع پایین دستی، ایجاد شهرک نفت، تکمیل زنجیره تولید در بخش نفت و گاز شهرستان باید مورد توجه قرار گیرد، تاکید کرد: می توان با اجرای پروژه های بزرگ نفت و گاز بخش مهمی از بیکاری استان ایلام را حل کرد.
معاون امور عمرانی استاندار ایلام تاکید کرد: ایجاد 2 واحد نمک زدایی در شهرستان دهلران و مهران ضروری است.
 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز