خبرگزاری کار ایران

معاون ایمیدرو مطرح کرد:

بستر لازم برای اجرای دو طرح بزرگ صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی لامرد مهیاست

asdasd
کد خبر : ۶۱۵۴۷۰

معاون توسعه معدن و صنایع معدنی ایمیدرو گفت: شرایط برای احداث دو پروژه صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی لامرد فراهم است.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی لامرد، «اردشیر سعد محمدی» دوشنبه در بازدید از صنایع در حال احداث سایت انرژی بر لامرد گفت: کارخانه های «تولید ورق عریض آلومینیوم» و «پودر آلومینا» در شمار طرح های مهمی است که شرایط برای عملیاتی شدن آنها در منطقه ویژه اقتصادی لامرد فراهم است.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی این دو  کارخانه براساس برآوردهای انجام شده مستلزم سرمایه گذاری بالغ بر ۱۲۰۰ میلیون یورو است که با تسهیل شرایط و فراهم شدن ساز و کارهای مورد نیاز مهیای همکاری در زمینه اجرایی شدن این دو طرح بزرگ هستیم.

معاون ایمیدرو با اشاره به بهره برداری از کارخانه آلومینیوم جنوب در آینده تصریح کرد: با احداث کارخانه های مذکور زمینه برای تکمیل چرخه فعالیت های صنعتی در صنایع پایین دست آلومینیوم و سایر بخش های صنعتی فراهم می شود و از این رهگذر خلق ارزش افزوده و بسترسازی برای ایجاد فرصت های شغلی پایدار امکان پذیر می شود.

سعد محمدی با ابراز خرسندی از اقدامات انجام شده در منطقه ویژه اقتصادی لامرد گفت: این حجم سرمایه گذاری برای افزایش تولید داخلی، توسعه اقتصاد ملی و شکوفایی منطقه و نواحی پیرامونی بسیار اثربخش است و سازمان ایمیدرو در راستای برنامه ها و اهداف موردنظر از این فعالیتها حمایت همه جانبه می کند.

معاون ایمیدرو در ادامه شرط اساسی برای دستیابی به این اهداف را همگرایی و هم افزایی تمامی دستگاهها ذیربط برای تسریع در تکمیل زیرساختهای مورد نیاز صنایع در حال احداث و استفاده از نیروهای جوان، توانمند و متخصص برشمرد و بیان کرد: دستاورد چنین رویکردی سبب ایجاد روحیه نشاط در سطح جامعه، رونق اقتصادی و رفاه آحاد جامعه می شود.

در ادامه محمد آشفته آج بیشه (مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد) با تشریح روند فعالیت برای تکمیل زیرساختها و فراهم کردن خوراک مورد نیاز صنایع در حال احداث از توجه ویژه رئیس هیات عامل ایمیدرو و سایر دست اندرکاران  به منطقه متبوعش تقدیر کرد.

وی با استقبال از تشکیل نشست های مستمر به منظور شناسایی و رفع موانع فرارو صنایع مستقر در سایت انرژی بر لامرد، این امر را سرآغاز استفاده بهینه از تمامی ظرفیتهای موجود برای تحقق اهداف توسعه ای در این منطقه عنوان کرد.

همچنین در جریان این بازدید، محمد مهدی مستقیمی مدیرعامل شرکت آلومینیوم جنوب (سالکو) با ارائه گزارشی از روند اجرای پروژه تولید ۳۰۰ هزار تنی شمش آلومینیوم در فاز اول این کارخانه ؛ خواستار مساعدت تمامی مسئولان ذیربط در این زمینه شد.

لازم به ذکر است آلومینیوم  به ظرفیت  حدود یک میلیون تن و صنایع پایین دست مرتبط، سیمان با ظرفیت ده میلیون تن ، منیزیم با ظرفیت ۶۰ هزار تن در سال ، نیروگاه سیکل ترکیبی ، نیروگاه خورشیدی ،پتروشیمی با ظرفیت سالانه ۵ میلیون تن ، پالایشگاه میعانات گازی ، زنجیره تولید بوتان، تولید پروپیلین از پروپان ، صنایع پشتیبان ، صنایع پایین دست فولاد و  همچنین فعالیت های خدماتی  از جمله عناوینی است که شرایط فعالیت  و توسعه آنها در این منطقه استراتژیک  در جنوب استان فارس و مجاور کانونهای انرژی کشور فراهم است.

بستر  لازم برای اجرای  دو طرح بزرگ صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی لامرد مهیاست

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز