خبرگزاری کار ایران

معاون بهبود تولیدات دامی استان البرز خبر داد:

معدوم‌سازی بیش از 4 میلیون طیور بر اثر شیوع آنفلوانزا / اصلاح ساختار تاسیساتی و بهداشتی مزارع مرغ تخم‌گذار

asdasd
کد خبر : ۶۱۵۷۳۴

معاون بهبود تولیدات دامی استان البرز با اعلام معدوم‌سازی بیش از 4 میلیون قطعه طیور مبتلا به آنفلوانزای سال گذشته از اصلاح ساختار تاسیسات و بهداشت مزارع پرورش مرغ تخم‌گذار خبر داد.

به گزارش ایلنا، فرهاد مشیر غفاری اظهار داشت: طی سال گذشته بر اثر بروز بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان تعداد 62 واحد مرغداری در حوزه استان البرز با این بیماری درگیر و تعداد 4 میلیون و 273 هزار و 898 قطعه طیور (مرغ تخمگذار-پولت-مرغ مادرگوشتی و بوقلمون) معدوم شد.

معاون بهبود تولیدات دامی استان البرز گفت: تعداد 37 واحد از واحدهای معدوم سازی شده فوق با درخواست تجدید فعالیت، مورد ممیزی قرارگرفتند و پس از انجام اصلاحات ساختاری وارد تولید می‌شوند.

وی تصریح کرد: از واحدهای درگیر بیماری تاکنون 4 واحد مجددا پولت‌ریزی کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود بخش عمده ای از ظرفیت امحا شده طی سالجاری به تولید باز گردد. 

مشیر غفاری با اشاره به اینکه تمهیدات لازم برای احیاء واحدها از اولویت اجرایی سازمان جهاد کشاورزی استان و مجموعه دولت است، تصریح کرد: استان البرز با ظرفیت 9 میلیون 77 هزار و 927 قطعه مرغ تخمگذار و با تولید سالیانه بالغ بر 94 هزار تن تولید تخم مرغ، در رتبه چهارم کشوری قرار دارد.  

این مقام مسئول تصریح کرد: در راستای تنظیم بازار محصول با همکاری شرکت پشتیبانی امور دام و اتحادیه مرغداران تخمگذار استان تاکنون میزان 280تن تخم مرغ وارداتی تهیه و در میادین و فروشگاه ها توزیع شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز