خبرگزاری کار ایران

شکرالله شیرخانی:

صنعت نفت، مشکل اشتغال را در استان حل نمی‌کند

asdasd
کد خبر : ۶۱۵۸۸۸

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام اضافه کرد: امروزه نباید نگاه سنتی و گذشته را نسبت به کارگران داشته باشیم و به جای آنکه به کارگران صرفاً به عنوان نیروی انسانی نگاه کنیم باید آنها را به عنوان سرمایه‌های انسانی ارج نهیم.

به گزارش ایلنا، شکرالله شیرخانی در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات ایلام به مناسبت هفته کار و کارگر اظهار کرد: پنجم تا یازدهم اردیبهشت ماه به نام هفته کار و کارگر نامگذاری شده که ما نیز باید بتوانیم حق مطلب در این حوزه را با تمام وجود ادا کنیم و نباید فراموش کرد این مهم نیازمند نگاه کلان کشوری است.

وی با اشاره به اینکه شأن و کرامت انسان‌ها باید متناسب با اثربخشی آنها در جامعه باشد، افزود: جامعه کارگری ما باید جامعه‌ای قدرتمند از لحاظ فرهنگی، اجتماعی و حتی اقتصادی باشد.

شکراله شیرخانی اظهار کرد: سهم استان ایلام در سال گذشته از اشتغال، 9 هزار و 800 نفر است که از این میزان تاکنون هشت هزار و 800 شغل آن در بخش های مختلف محقق شده است. و همچنین در جریان سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان ایلام 740 میلیارد تومان اعتبار برای تسهیلات روستایی و فراگیر در نظر گرفته شد.

وی افزود: نرخ بیکاری سال 95 طبق مرکز آمار در استان 11.6 درصد بوده که در سال گذسته این آمار تک رقمی و به 9.6 درصد رسید.
شیرخانی با بیان اینکه یکی از مشکلات اساسی در ایجاد اشتغال در استان نداشتن نیروی انسانی متخصص است، تاکید کرد: کمبود نیروی متخصص در ایلام باعث بکارگیری 61 درصد ازکارگران غیربومی در مهارت های مختلف شده است.

وی با اشاره به ضرورت وجود کارگر ماهر در استان یادآور شد: برای ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری باید سازمان فنی و حرفه ای افراد جویای کار را تربیت و آموزش دهد و مشکل کمبود نیروی متخصص کاهش یابد.

شیرخانی همچنین به وجود منابع و صنعت نفت و پتروشیمی در ایلام اشاره کرد و گفت: عده ای معتقدند صنعت نفت در استان مشکل اشتغال را رفع می کند در صورتی که این صنعت معطوف به تولیدات است نه اشتغال، بنابراین امکانات فنی و حرفه ای باید به سمت تربیت و آموزش نیروهای متخصص پیش رود. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام اضافه کرد: امروزه نباید نگاه سنتی و گذشته را نسبت به کارگران داشته باشیم و به جای آنکه به کارگران صرفاً به عنوان نیروی انسانی نگاه کنیم باید آنها را به عنوان سرمایه‌های انسانی ارج نهیم. 
وی با بیان اینکه زمانی که صنعت و تولید رونق داشته باشد امنیت شغلی کارگران نیز تضمین می‌شود، گفت: حل مشکلات جامعه کارگری نیازمند یک نگاه جامع است چراکه مشکلات کارگران و صنعت مانند یک زنجیره به یکدیگر وابسته است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام با بیان اینکه رابطه کارگر و کارفرما نباید تقابلی بلکه باید رابطه‌ای تعاملی باشد، تصریح کرد: صنعت نفت، مشکل اشتغال را در استان حل نمی‌کند.

شیرخانی با اشاره به اینکه 31  درصد افراد شاغل در میادین سروک و آذر، بومی و 69 درصد غیربومی هستند، ادامه داد: تولیدات نظام آموزشی ما بی‌اثر است در صورتی که باید انسانی با نگرش توسعه‌ای و کارآفرینی تربیت کند.

شیرخانی در ادامه با اشاره به اینکه اربعین سهمی در اشتغال استان نداشته و باید از این فرصت استفاده کرد، گفت: کشتارگاه صنعتی دام ایلام غیرفعال شده و به نظرم با این روال در نهایت به تعطیلی کشیده خواهد شد چون کسی که مسئولیت آنرا قبول کرده این کاره نیست و باید برای آن فکری کرد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز