خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان غربی:

سرانه اقتصادی مردم استان بسیار پایین‌تر از سطح کشوری است

کد خبر : ۶۱۵۹۲۸

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان آذربایجان غربی گفت: سرانه اقتصادی مردم استان بسیار پایین‌تر از سطح کشوری قرار دارد.

به گزارش ایلنا، ناصر حضرتی رئیس سازمان برنامه و بودجه استان آذربایجان غربی در شورای اداری این استان به ریاست محمدباقر نوبخت معاون رئیس برگزار شد، از وضعیت سرانه استان انتقاد کرد و افزود: سرانه کشور ۱۴ میلیون تومان است ولی متاسفانه سرانه استان حدود ۸ میلیون تومان است و نسبت به شاخص کشوری عقب هستیم.

این مقام مسئول بر روند هرچه بهتر احیاء دریاچه ارومیه تاکید کرد و گفت: لزوم صدور مجوز برداشت املاح دریاچه ارومیه به منظور بهره برداری اقتصادی از دریاچه ارومیه به منظور اشتغالزایی برای ساکنین منطقه قابل اجرا است.

وی افزود: بازگشت حقوق دولتی حاصل از استحصال معادن به ویژه معادن طلای استان از جمله پیشنهادهای اولویت دار در راستای محرک توسعه استان است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان غربی در ادامه با اشاره به عقب ماندگی استان در شاخص‌های بهداشتی اضافه کرد: هم اکنون در زمینه سرانه تخت بیمارستانی با استاندارد کشوری فاصله داریم که امیدواریم امسال این فاصله با اتمام بیمارستان‌های در دست احداث استان، کم شود.

وی اضافه کرد: آذربایجان غربی با وجود سهم ۴.۱ درصدی از جمعیت کشور و ظرفیت‌های بی‌بدیل اقتصادی، تنها ۱.۱۳ درصد از درآمدهای دولتی را به خود اختصاص داده است.

وی به تخصیص 127 میلیارد تومان اعتبار برای پروژه های عمرانی استان اشاره کرد و گفت: بعد از خوزستان، آذربایجان غربی دومین استان شاهد رشد در سال گذشته بودیم در حالی که اکثر استانها رشد منفی داشتند.

حضرتی به افزایش اعتبارات شاخصه های توسعه آذربایجان غربی تاکید و تصریح کرد: 8/4 از اعتبارات شاخصه رشد و توسعه به این استان تخصیص داده شده است.

وی تعداد پروژه های عمرانی واگذار شده را 77 پروژه اعلام و ابراز کرد: وضعیت آذربایجان غربی در شاخص سرانه تولید ناخالص داخلی رتبه 28 را دارد که 5/4 کمتر از متوسط کشوری است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان غربی با انتقاد از پایین بودن درآمد سرانه استان، خواستار واریز بخشی از درآمدها به صندوق توسعه این استان شد و گفت: دولت باید اقدامی برای رهایی آذربایجان غربی از وضعیت پایین درآمد سرانه و تفاوت آن با استانهای مرکزی بکند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز