خبرگزاری کار ایران

ربیعی در جمع کارگران قم:

برای حمایت از کالای ایرانی به یک جنبش اجتماعی نیازمندیم

کد خبر : ۶۱۶۵۴۲

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در حال حاضر فقط 35 درصد از پوشاک مصرفی ایرانیان از تولید داخلی است؛ اگر 35 درصد دیگر هم به این آمار افزوده شود، 500 هزار شغل جدید را شاهد خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قم، علی ربیعی صبح امروز (6 اردیبهشت ماه) در همایش گرامیداشت روز جهانی کارگر در این استان که در سالن همایش‌های شهرداری این شهر برگزار شد، با اشاره به نامگذاری سال 97 از سوی مقام معظم رهبری به نام سال حمایت از کالای ایرانی اظهار داشت: اگر می‌خواهید کار ایرانی و کالای ایرانی رواج داشته باشد باید کارگر ایرانی ارج و قرب داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه به یک جنبش اجتماعی برای حمایت از کالای ایرانی نیازمندیم، گفت: هم ایرانیان باید کالای ایرانی بخرند و هم اینکه تولیدکنندگان ایرانی کالای خوب و با کیفیت تولید کنند. کارگران ما باید ماهرانه با کیفیت کار کنند تا کالاهای خوب و قابل رقابت با کالاهای مشابه خارجی تولید شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: در حال حاضر فقط 35 درصد از پوشاک مصرفی ایرانیان از تولید داخلی است؛ اگر 35 درصد دیگر هم به این آمار افزوده شود، 500 هزار شغل جدید را شاهد خواهیم بود.

وی افزود: متاسفانه در سال 96 کالاهای خارجی فراوانی ازجمله 2.5 میلیارد دلار لوازم آرایشی و 8 میلیارد دلار لوازم خانگی در بازارهای ایرانی فروخته شد در حالیکه می‌‌توانیم کالاهای ایرانی را مورد استفاده قرار دهیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: در ابتدای ورودم به این وزارتخانه به خاطر تصمیمات غلطی که در سازمان تامین اجتماعی گرفته می‌شد، آژیر خطر را به صدا درآوردم. همگان باید بدانند که سازمان تامین اجتماعی یک سازمان بیمه‌ای است و نه یک سازمان حمایتی. سازمان تامین اجتماعی سفره کارگران است و امروز نباید عده‌ای برای حرکات سیاسی خود از این سفره استفاده کنند.

وی اضافه کرد: نگاه ما به سازمان تامین اجتماعی فقط مخصوص امروز نیست چرا که ما در مقابل نسل‌های بعد و بازنشستگان آینده نیز مسئولیم.

ربیعی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی را از یک صندوق صرف حقوق‌بده تبدیل به یک سازمان خدمات‌دهنده و رفاهی کردیم، گفت: در کنار این اقدامات حفظ اموال کارگران را با دقت ویژه مدنظر داریم و به نوعی حرکت کرده‌ایم که سرمایه‌های سازمان تامین اجتماعی رو به بهبودی برود. فراموش نمی‌کنیم که در دوران قبل صنایع ورشکسته‌ کشور را به سازمان تامین اجتماعی تحمیل کردند که همین صنایع ورشکسته تبدیل به مشکلاتی بزرگ شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز