خبرگزاری کار ایران

وزیر ارتباطات در اردبیل:

فیلترینگ فضای مجازی از اختیار وزارت ارتباطات خارج است

asdasd
کد خبر : ۶۱۶۷۱۵

وزیر ارتباطات گفت: مسایل مربوط به فیلترینگ در اختیار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نبوده بلکه تصمیم در این زمینه توسط کارگروهی متشکل از 12 عضو صورت می‌گیرد که وزیر ارتباطات یکی از آنها است.

به گزارش ایلنا، محمد جواد آذری‌جهرمی در جلسه شورای هماهنگی مدیران آی سی تی اردبیل اظهار کرد: دولت متعهد به صیانت و پاسداری از اشتغال و امنیت ذهنی مردم در فضای مجازی است و در حوزه اختیارات خود اقدامی در راستای خدشه دار کردن این مهم نمی کند.

وی با بیان اینکه صیانت از گردش آزاد اطلاعات، فضای مجازی و امنیت زمینه‌های شغلی ایجاد شده از وظایف دولت است، افزود: دولت به تعهدات خود در حوزه ارتباطات پایبند است و در برخی موارد نیاز به اصلاح قوانین وجود دارد و این در حیطه وظایف مجلس شورای اسلامی است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به رشد زیرساخت های ارتباطی در کشور گفت: 80 درصد روستاهای بالای20 خانوارکشور در برنامه ششم توسعه از چهار امکانات ارتباطی بهره مند خواهند شد و تعداد روستاهای بهره مند از تعدادی از این امکانات نیز به 90 درصد خواهد رسید.

آذری‌جهرمی با بیان اینکه در رابطه با اشتغال در حوزه ict برنامه های متعددی مد نظر است، بیان کرد: طرح پیاده سازی شهر هوشمند یکی از این برنامه بوده و استفاده از فناوری اطلاعات در بخش کشاورزی هم مد نظر است.

وی گفت: استان اردبیل در این زمینه بعنوان آزمونه (پایلوت) انتخاب و بر این اساس 2هزار هکتار از زمین های کشاورزی دشت مغان زیر پوشش سامانه هوشمند کشاورزی قرار گرفته و انتظار می رود بعنوان الگویی برای تسری در سایر نقاط کشور مطرح شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اقدام های خوب در این حوزه در استان اردبیل گفت: در سال جاری سه هزار شغل در حوزه ارتباطی این استان ایجاد شده و برای توسعه آن باید تلاش ببیشتری شود.

وی اضافه کرد: اردبیل استان موفقی در حوزه ارتباطات بوده و در 2 سال گذشته شاخص توسعه استان در این بخش پنج رتبه رشد داشته و در پوشش ارتباطات روستایی هم در رتبه سوم کشور قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز