خبرگزاری کار ایران

سهیلا ملکشاهی مطرح کرد؛

ضریب پوشش تامین اجتماعی در ایلام بالاتر از میانگین کشوری است

کد خبر : ۶۱۷۳۸۷

مدیرکل تامین اجتماعی استان ایلام گفت: ضریب پوشش خدمات بیمه تامین اجتماعی در این استان از میانگین کشوری بالاتر است

به گزارش ایلنا، سهیلا ملکشاهی عصر امروز در نشست خبری اظهار کرد: سال گذشته 30 هزار نفر برای اولین بار تحت پوشش این سازمان قرار گرفته‌اند که در نوع خود بی‌سابقه بوده و این سازمان از نظر پوشش بیمه ای جز 10 استان برتر کشور قرار دارند.

وی با بیان اینکه 52 درصد از جمعیت استان ایلام از پوشش بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی برخوردارند، افزود: ضریب پوشش در کشور 50 درصد است و این ضریب در استان ایلام 2 درصد بالاتر از میانگین کشوری است.

مدیرکل تامین اجتماعی ایلام یادآور شد: واحد درآمد استان با افزایش 18.61 درصدی نسبت به مصوب تعیین شده کشوری، رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

وی اضافه کرد: این سازمان در استان ماهیانه 185 میلیارد ریال صرف هزینه های مربوط به مستمری بگیران و بیمه شدگان می کند.

ملکشاهی گفت: استان ایلام دارای هفت‌هزار و 320 کارگاه فعال تولیدی، صنفی و دارای بیمه تامین اجتماعی است که تعداد کارگاه های فعال در سال جدید نسبت به سال 95 افزایش 12 درصدی داشته است.

وی تاکید کرد: سال گذشته 700 کارگاه در ایلام شناسایی و تحت پوشش قرار گرفتند که این رقم معادل یک ششم کل کارگاه های فعال در استان است.

مدیرکل تامین اجتماعی ایلام اضافه کرد: پرداخت هزینه‌های بلندمدت سال 96(حقوق و عیدی مستمری‌بگیران) در استان 2 هزار و 100 میلیارد ریال و هزینه‌های کوتاه مدت از قبیل بیمه بیکاری، کمک هزینه ازدواج، بارداری، کفن و دفن و...130 میلیارد ریال در استان انجام گرفته است..

وی افزود: واحد درآمد استان با افزایش 18.61درصدی نسبت به مصوب تعیین شده کشوری، رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز