خبرگزاری کار ایران

معاون اقتصادی استانداری ایلام مطرح کرد:

انحصار در گمرک مهران باید حذف شود

کد خبر : ۶۱۷۵۴۹

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ایلام بر حذف انحصار در امر کار تخلیه و بارگیری در گمرک مهران تاکید کرد و گفت: سعی می‌شود با مدیریت جدید به نحو شایسته ای عوارض قانونی لحاظ و قیمت‌های مصوب اعمال شود.

به گزارش ایلنا، ایوب درویشی در نشست بررسی مشکلات تجار و بازرگانان مرز مهران بر حذف انحصار در امر کار تخلیه و بارگیری در گمرک مهران تاکید کرد و گفت: سعی می‌شود با مدیریت جدید به نحو شایسته ای عوارض قانونی لحاظ و قیمت های مصوب اعمال شود.

وی همچنین گفت: تفاوت معنا دار در اخذ عوارض از مرز مهران نسبت به سایر مرزهایی که شرایط یکسان دارند، پذیرفته نیست.

وی یادآوری کرد: نرخ تعرفه ابلاغی از سوی استانداری و با دستور مصوب معاون اول رییس جمهور تعیین شده که بر اساس بررسی ها مصوب تعرفه سال 94 بوده و تاکنون افزایشی نداشته است.

وی تاکید کرد: هر مرز بنا به شرایطی که دارد مسایل و مشکلات خاص خود را دارد که در مرز مهران سعی شده با فراهم کردن تسهیلات لازم در امر زیرساخت های مرزی و بازارچه کار صادرات به سهولت انجام گیرد.

وی تاکید کرد: عوارض اخذ شده از مرز مهران پس از بازگشت از خزانه مجددا صرف توسعه زیر ساخت ها و عمران بازارچه ها و خود مرز می شود تا تجار و بازرگانان از آن منتفع شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ایلام افزود: در نشست اخیر که با همتای خود در استان واسط عراق داشتیم کمیته ویژه ای با عضویت دو کشور تشکیل شده که تفاهم نامه آن مورد بررسی به صورت مرتب قرار می گیرد.

درویشی گفت: سازمان همیاری شهرداری ها موظف است بر اساس نرخی که مصوب شده عوارض از تجار دریافت کند و آن را صرف نگهداری و توسعه خود مرز کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز