خبرگزاری کار ایران

به دلیل خشکسالی‌های اخیر و از بین رفتن منابع آبی انجام می‌شود؛

جیره بندی آب در 600 روستای یزد

asdasd
کد خبر : ۶۱۸۲۲۷

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان یزد از جیره‌بندی آب در 600 روستای این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمد فتاحی اظهار داشت: در حال حاضر به دلیل خشکسالی‌های مکرر و از بین رفتن منابع آبی، آب در 600 روستای استان یزد جیره‌بندی شده است.
 
فتاحی افزود: در 330 روستای استان نیز در حال حاضر آبرسانی به صورت سیار انجام می شود.
 
وی با بیان اینکه جمعیت روستایی زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بالغ بر 280 هزار نفر است، عنوان کرد: نیاز آبی روستاهای استان یزد هزار و 380لیتر در ثانیه است.
 
فتاحی خاطرنشان کرد:در حال حاضر میزان کمبود آب در روستاهای استان 480 لیتر در ثانیه است که این میزان کمبود، مشکلات عدیده‌ای در روستاها ایجاد کرده است.
 
وی گفت: در حال حاضر 69 روستای استان یزد از آب انتقالی استفاده می‌کنند که اغلب این روستاها در جوار شهرها واقع شده‌اند.
 
فتاحی عنوان کرد: 110 منبع آبی استان یزد به طور کامل از مدار خارج شده که عمده آنها مربوط به روستاهای شهرستان‌های تفت و مهریز است.
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان یزد بیان کرد: چاه‌های موجود نیز اغلب به دلیل خشکسالی و برداشت‌های بی رویه، با کاهش شدید کیفیت آب مواجه هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز