خبرگزاری کار ایران

استاندار البرز مطرح کرد:

رشد جمعیت البرز نیازمند افزایش سهم حق آبه است

asdasd
کد خبر : ۶۱۸۳۹۵

استاندار البرز گفت: رشد جمعیت البرز نیازمند افزایش سهم حق آبه و پساب استان از محل ذخایر سدها و آب های سطحی است.

به گزارش ایلنا، محمدعلی نجفی در دیدار با وزیر نیرو با اشاره به اینکه البرز در شرایط ویژه‌ای قرار دارد، افزود: این استان با افزایش سریع جمعیت، تراکم بالا و رشد روز افزون مهاجرت از سراسر کشور مواجه است.

وی با تاکید بر ضرورت افزایش سهم حق آبه استان از ذخایر سدها ادامه داد: افزایش تخصیص آب شرب از منابع سدها برای البرز مطالبه جدی مردم است.

نجفی گفت: لزوم بازنگری در میزان تخصیص های منابع آب شرب و پساب وجود دارد که نیاز استان در کوتاه مدت و درازمدت تامین شود.

وی با اشاره به نیاز استان به پساب برای آبیاری فضای سبز و کشاورزی و مصارف صنایع افزود: در گذشته 30 میلیون متر مکعب تخصیص داده شده بود و اکنون درخواست 100 میلیون متر مکعب مطرح است.

استاندار البرز اضافه کرد: با تخصیص سهم بیشتری از پساب تهران می‌توان چاه‌هایی که اکنون در حوزه کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد را در مواقع ضروری برای مصارف شرب مورد بهره برداری قرار داد.

وی با اشاره به نیاز شهرک های صنعتی استان بویژه شهرک صنعتی اشتهارد به تامین برق گفت: برای این امر می توان از ظرفیت های بخش خصوصی نیز در راستای ایجاد نیروگاه های محلی استفاده کرد چراکه منابع دولتی محدود است.

نجفی افزود: برای طرح اضطراری تامین آب هشتگرد، امسال 2 میلیارد تومان از سوی شرکت آب منطقه ای مساعدت شد که حداقل 6 میلیارد تومان برای این امر نیاز است از این رو تقاضا می شود 4 میلیارد تومان دیگر نیز تخصیص پیدا کند که در اسرع وقت اولین مدول تصفیه آب هشتگرد را که تخصیص آب آن از خط سد طالقان دارد، به بهره برداری برسد.

در این دیدار وزیر نیرو با اشاره به اهمیت اصلاح الگوی مصرف آب در بخش‌های کشاورزی و شرب استان، دستور تشکیل کمیته تخصیص آب و پساب برای البرز بجهت بررسی افزایش سهمیه استان را صادر کرد.

همچنین مقرر شد که مدیرعامل شرکت توانیر طی سفری به البرز برای بررسی ایجاد نیروگاه های محلی تولید برق در اشتهارد حضور یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز