خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست مطرح کرد:

اختصاص18هزارمیلیارد ریال برای احیای‌دریاچه ارومیه/ مقابله با ریزگردها اولویت‌جدی سازمان محیط زیست

asdasd
کد خبر : ۶۱۸۷۱۳

معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با تصویب مجلس شورای اسلامی به منظور احیای دریاچه ارومیه امسال 18 هزار میلیارد ریال برای این امر اختصاص یافته است.

به گزارش ایلنا، عیسی کلانتری امروز در گرگان،  با اشاره به روند احیای دریاچه ارومیه گفت: امسال یک هزار و 800 میلیارد تومان برای این طرح اختصاص یافته است و امیدواریم سال آینده با پایان یافتن کار تونل انتقال آب از رود ارس به این دریاچه، کار اصلی احیا آغاز شود.

وی ساماندهی پسماندها با اولویت استان‌های شمالی، احیای تالاب‌ها و بهبود هوای کلان شهرها را از اولویت‌های دیگر سازمان حفاظت محیط زیست کشور برشمرد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: پارسال در لایحه بودجه دولت، یک و 3 دهم میلیارد دلار برای تعیین تکلیف پسماندها در کشور در نظر گرفته شده بود که در مجلس شورای اسلامی تصویب نشد و امسال مجلس، حدود یک‌هزار میلیارد تومان برای این کار تخصیص داده است که شروع بدی نیست اما کافی هم نیست.

کلانتری افزود: مدیریت پسماندها در کشور، دست کم به 2 میلیارد دلار اعتبار نیاز دارد.

معاون رئیس جمهور از توجه مسئولان استان گلستان به ساماندهی پسماندها در این استان قدردانی و تاکید کرد؛ معضل فراگیر پسماندها به همکاری بیشتر دولت و مجلس نیازمند است.

وی به طرح گردشگری آشوراده اشاره کرد و گفت:براساس مصوبه شورای عالی محیط‌زیست؛ 30 هکتار از این جزیره برای بهره برداری در نظر گرفته شده است که امیدواریم با رعایت اصول زیست محیطی، این طرح عملی و رونق اقتصادی منطقه را سبب شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور همچنین با اشاره به پارک ملی گلستان گفت: نخستین بار در کشور، این پارک ملی، هیئت امنایی و با ترکیبی از صاحب نظران و صاحب منصبان اداره می شود.

کلانتری افزود: قرار است از این به بعد، پارک های ملی بزرگ کشور به این صورت اداره شود.

بازدید از پارک پسماند گلستان، شرکت در جلسه شورای اداری استان و حضور در جلسه راهبردی پارک ملی گلستان از برنامه های سفر یک روزه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور به استان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز