خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد:

نیازمند یک اندیشه هدایتگر برای شعر هستیم

asdasd
کد خبر : ۶۱۸۹۵۴

برترین‌های سومین کنگره بین‌المللی شعر توحیدی در شهرستان میبد با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد معرفی شدند.

به گزارش ایلنا، مجید جوادیان‌زاده در این مراسم با اظهار امیدواری از اینکه کنگره شعر توحیدی به یک جریان مستمر فرهنگی در کشور قرار گیرد، گفت: شعر مهمترین رسانه فرهنگی در طول ادوار تاریخ به شمار رفته است.

وی با بیان اینکه شعر رسانه علمی ما در گذشته نیز به شمار می‌‌‌رفته است، اظهار داشت: خطری که شعر و اساسا هنر را تهدید می‌کند بی‌معنایی است یعنی تنها به فرم و صورت اصالت داده می‌شود و محتوا بی‌اهمیت تلقی می‌گردد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد ادامه داد: شعر از دیرباز در جامعه ما بسیاری از هنرها را درون خود گردآورده است. به عنوان مثال در شعر بزرگانی چون حافظ هم موسیقی و هم تصویرگری را می‌‌‌‌توان تشخیص داد.

جوادیان‌زاده با بیان اینکه نیازمند یک اندیشه هدایتگر برای شعر هستیم، تصریح کرد: زمانی که شاعر آزادانه بیندیشد و بسراید و با معنای هستی ارتباط عمیق پیدا کند شاهکارهای بزرگ ادبی خلق می‌شود.

ذکریا اخلاقی، دبیر علمی سومین کنگره بین‌المللی شعر توحیدی هم در این برنامه خاطرنشان کرد: این کنگره با شرکت ٢٥٩ نفر از ٥٦ شهر ایران و شهروندان ١١ کشور آغاز شد.

وی افزود: از مجموع شرکت‌کنندگان ٢١٩ نفر از جمهوری اسلامی ایران و بقیه شهروندان پاکستان، افغانستان، هندوستان، لیبریا، سوریه، مالی، جمهوری آذربایجان، اندونزی، روسیه، ترکیه و کامرون هستند. 

دبیر علمی سومین کنگره بین‌المللی شعر توحیدی با بیان اینکه در مجموع ٩٢٧ اثر به بخش داوری راه یافت که از این تعداد ٨٦٨ اثر به زبان فارسی و بقیه غیرفارسی است، ابراز داشت: کنگره یاد شده در دو بخش کودک و نوجوان و بزرگسال به مدت یک روز و با محورهای توحید و معارف توحیدی، شرح شاعرانه اسماء و صفات خداوند متعال، جلوه ‌های جلال و جمال الهی در پدیده‌‌‌های جها، و تماشای عظمت خداوند در عالم برگزار شد.

همچنین در آیین اختتامیه کنگره یاد شده کتاب‌های شعر توحیدی اثر محمدعلی مجاهدی و آیینه‌های شهود که منتخب اشعار دوره‌های گذشته این کنگره بوده است با حضور آیت‌‌الله اعرافی، امام جمعه میبد و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد رونمایی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز