خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان میراث فرهنگی و گردشگری:

رونق گردشگری فرصت مقابله با ایران ستیزی است

asdasd
کد خبر : ۶۲۰۰۰۵

معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بر ضرورت فرهنگ سازی جهت توسعه گردشگری با هدف مقابله با ایران ستیزی تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، احمد دانیالی در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل سابق و جدید میراث فرهنگی استان اردبیل تصریح کرد: میراث فرهنگی در ارتباط تنگاتنگ با هویت و تاریخ ما است و هر یک از مواریث فرهنگی می‌تواند هویت تاریخی ما را به دنیا معرفی کند.

وی افزود: به دلیل اهمیت این موضوع سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از ادغام سه حوزه تشکیل شده و در بخش میراث فرهنگی آثار شاخص و در عین حال در بخش گردشگری آثار طبیعی برجسته در کشور وجود دارد که در دنیا کم نظیر است.

معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: علاوه بر این هنرمندان صنایع دستی سفیران صلح و هنر این مرز و بوم هستند و با توانمندی‌های هر سه حوزه می‌توان با اسلام ستیزی و ایران ستیزی مقابله کرد.

دانیالی به ضرورت فرهنگ سازی برای ورود هر چه بیشتر مسافر و گردشگر به کشور اشاره و تاکید کرد: در این حوزه جای کار بسیار است.

وی همچنین به ظرفیت های گردشگری استان اردبیل اشاره و تاکید کرد: در خود اردبیل ظرفیت های متعدد به ویژه در حوزه طبیعت گردی، ورزش های زمستانی و آبدرمانی از ظرفیت های این استان محسوب می شود.

معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: ورود هر گردشگر بین پنج تا 25 شغل ایجاد می کند و به همین دلیل حوزه گردشگری به لحاظ اشتغال زایی نیز اهمیت بسیاری دارد.

در این مراسم همچنین معاون امور عمرانی استانداری اردبیل نیز حوزه گردشگری را غیر سیاسی، فرابخشی و تخصصی دانست.

بهروز ندایی با بیان اینکه استان اردبیل از قطب های گردشگری کشور است، اضافه کرد: با این وجود جهت فعال کردن ظرفیت ها  جای کار بسیار است.

وی تاکید کرد: بیش از هزار اثر ثبتی در این استان وجود دارد اما در مقایسه با استان های مشابه اعتبارات به مراتب کمتری به این استان اختصاص یافته است.

معاون امور عمرانی استانداری اردبیل با ذکر مثالی به ضرورت اختصاص اعتبار مطلوب جهت توسعه حریم بقعه ثبت جهانی شیخ صفی الدین اشاره و تصریح کرد: همچنین انتظار می رود جهت مرمت آثار اعتبار مطلوب اختصاص یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز