خبرگزاری کار ایران

نوبخت در اصفهان مطرح کرد:

دولت پاسخگوی تمامی نیاز‌های واقعی ارز خواهد بود/ امیدواریم کسی به بازار قاچاق ارز مراجعه نکند

asdasd
کد خبر : ۶۲۰۴۵۷

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: قرار نیست مصارف غیرواقعی ارز را پاسخگو باشیم و به همه نیاز‌های واقعی ارز پاسخ داده می‌شود.

به گزارش ایلنا، محمدباقر نوبخت در حاشیه جلسه ستاد راهبردی و مدیریت اقتصادی مقاومتی استان اصفهان، با بیان این مطلب گفت: منابع ارزی برای مصارف جاری کافی بلکه زیاد است و صندوق بین المللی پول هم آن را تائید کرده است.

وی افزود: ما بیش از 30 میلیارد دلار منابع ارزی مازاد داریم که در فروردین امسال حدود 3 میلیارد و 133 میلیون دلار صادرات و دو و نیم میلیارد دلار وارد داشته ایم که تراز بازرگانی بیش از 600 میلیون دلار مثبت بوده است.

نوبخت گفت: ما در کوتاه مدت برخی مصارف غیرواقعی و آنهایی که خارج کننده ارز و نگران ارزش ریال خود بودند را پاسخ ندادیم.

معاون رئیس جمهور افزود: برخی برای سودجویی در پی تبدیل ریال خود به دلار بودند که در این صورت هیچ کشوری امکان ندارد به این نیازهای غیرواقعی پاسخ مثبت دهد.

وی گفت: براساس سیاست های جدید ارزی همه کسانی که امکانات کشور استفاده و در صادرات و واردات فعالند باید منابع ارزی خود را در اقتصاد ملی هزینه کنند. هر چند هنوز وارد موضوع پیمان ارزی با وارد کنندگان و صادرکنندگان نشده ایم.

نوبخت تاکید کرد: منابع ارزی کالاهای ضروری و اساسی مانند دارو با قیمت 3 هزار و 800 تومان تامین می‌شود که با محاسبه مبنای واحد 4 هزار و 200 تومان دولت سه هزار میلیارد تومان یارانه در این بخش اختصاص داده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: برای بقیه کالاهای اساسی، غیراساسی، لوکس و غیرلوکس ارز 4 هزار و 200 تومانی اختصاص می یابد.

نوبخت افزود: در سه هفته گذشته 4 میلیارد و 650 میلیون دلار ثبت سفارش داشته ایم و 2 میلیارد و 700 میلیون دلار هم خرید و فروش ارز چهار هزار و 200 تومانی صورت گرفت.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با عذرخواهی از کسانی از نظر تامین ارز دچار مشکل شده اند افزود: ما برای انضباط بازار باید سیاست های ارزی خود را اعمال می کردیم و امیدواریم هیچ کس برای تامین نیازهای خود به بازار قاچاق ارز مراجعه نکند.

وی گفت: هیچ کس نمی تواند بدون ثبت سفارش از بازار آزاد، ارز تهیه کند و مسیر ثبت سفارش هم بانک و صرافی هاست.

وی یاد آور شد: تهیه ارز از بازار آزاد برای واردات کالا قاچاق است.

نوبخت تصریح کرد : در دو هفته گذشته 100میلیون دلار برای مسافرت‌ها و ارز دانشجویی اختصاص یافت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز