خبرگزاری کار ایران

معاون اداره کل میراث فرهنگی اردبیل:

سالانه هزار فرصت شغلی در حوزه صنایع دستی اردبیل ایجاد می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۲۰۹۵۱

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از ایجاد سالانه هزار فرصت شغلی در حوزه صنایع دستی این استان خبر داد.

به‌ گزارش ایلنا، علیرضا دباغ عبداللهی در نشست صمیمی کارکنان معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی اردبیل با سرپرست این اداره کل تصریح کرد: حوزه صنایع دستی یکی از حوزه های اشتغال زا و موفق در امر اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: در خود استان اردبیل نیز وضعیت اشتغال زایی این حوزه مطلوب بوده و تاکون برای 61 رشته صنایع دستی پروانه تولید صادر شده و در سامانه ملی هنرمندان 17 هزار نفر ثبت نام کرده و پروانه تولید و کارت صنعت گری دریافت کرده اند.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان متذکر شد: علاوه بر این بررسی ها نشان می دهد نزدیک به 10 هزار هنرمند دیگر نیز در سطح استان با وجود عدم ثبت نام در سامانه در امر تولید فعالیت دارند.

دباغ عبداللهی با اشاره به اینکه سال گذشته رقم فروش صنایع دستی این استان 350 میلیارد تومان بوده است، اضافه کرد: میانگین سالانه صادرات صنایع دستی استان نیز 500 هزار دلار است.

وی به ثبت 16 رشته صنایع دستی استان در فهرست آثار ناملوس، اخذ سه نشان بین المللی یونسکو و سه نشان ملی جغرافیایی اشاره و تاکید کرد: در وضعیت فعلی 9 مرکز آموزش صنایع دستی و 205 فروشگاه حقیقی به همراه پنج سایت اینترنتی فروش صنایع دستی دایر است.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به صدور هزار و 840 مورد مجوز مشاغل خانگی اشاره و تاکید کرد: زمینه معرفی و فروش صنایع دستی استان در بازارهای الکترونیک نیز تسهیل شده است.

وی ضرورت رشد و توسعه این مهم را دریافت نشان های بین المللی و ملی دانست و تاکید کرد: در نظر داریم با مشارکت بخش خصوصی کد اصالت محصول برای صنایع دستی تولیدی استان را فعال کنیم.

به گفته دباغ عبداللهی این کد به منزله اطمینان خاطر از کیفیت، مکان و ویژگی‌های تولید است و می‌توان اطمینان مشتری را از کیفیت و اصالت محصول جلب کند.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان متذکر شد: مجموع اقدامات موجب شده تا رتبه صنایع دستی استان از 27 در سال 90 به رتبه پنجم تا هفتم در وضعیت فعلی بهبود یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز