خبرگزاری کار ایران

سیدمحمدرضا خاتمی:

آشتی با ملت تنها راه مقابله با مشکلات در صورت خروج ایران از برجام است

asdasd
کد خبر : ۶۲۱۴۸۵

نائب رئیس مجلس ششم تاکید کرد: برخلاف عده‌‌ای که برجام را از ابتدا شکست‌خورده می‌دانستند، برجام دریچه‌ای برای پیش رفتن به سوی توسعه اقتصادی و اجتماعی و مدل دیپلماسی نوین برای ایجاد تعامل بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید محمدرضا خاتمی پیش از ظهر جمعه در اولین نشست سراسری روسا و فعالان دوائر اطلاع‌‌رسانی مناطق حزب اتحاد ملت ایران اسلامی با بیان اینکه برجام دستاوردهای کم و بیشی داشت، گفت: برجام از ابتدا هم در امریکا مخالفان جدی داشت و جمهوریخواهان در کنار اسرائیل و نیز متحدان عربستانی با این توافق مخالفت داشتند.

سیاست‌‌‌ورزی برای اصلاحات در صورت خروج از برجام بسیار سخت است

وی در قسمت داخلی هم براندازان برجام را خلافی می‌‌‌دانستند که با آن نیز به مقابله برخواستند، اظهار داشت: اکنون مسئولان باید بگویند که قدرت مهار این شرایط را دارند و ان‌شاالله که دارند!.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه برخلاف تصور برخی، اروپایی‌‌‌‌ها آنچنان مستقل هم نیستند و کمپانی‌‌‌های بزرگ به دنبال منافع و سرمایه‌‌‌گذاری می‌‌‌روند، اظهار داشت: اگر در مجموع ایران نیز تصمیم به خروج از برجام گرفت، سیاست‌‌‌ورزی برای اصلاحات بسیار سخت خواهد بود.

آشتی با ملت تنها راه مقابله با مشکلات در صورت خروج ایران از برجام است

خاتمی با بیان اینکه در صورت خروج نظام از برجام تنها راه مقابله با مشکلات آشتی با ملت است، تصریح کرد: منظور ما برخلاف اظهارات جریان مقابل آشتی با اصلاح‌‌‌طلبان نیست. رفع حصر یا آزادی زندانیان سیاسی مسئله اصلی ما نیست بلکه این موضوعات نمادی از آشتی‌‌‌پذیری حکومت با مردم است.

وی با تاکید بر اینکه آشتی با ملت سبب می‌‌‌‌شود سخت‌‌‌ترین گردنه‌‌‌ها را نیز طی کنیم و این تنها مسیری است که می‌‌‌‌توان با فشارها مقابله کرد، خاطرنشان کرد: اگر آشتی با ملت را نپذیریم در برابر فشار خارجی مجبور به فرود آوردن سر تسلیم خواهیم بود.

تمام تلاش جریان اصلاحات باید در جهت آشتی ملی باشد

نایب رئیس مجلس ششم با بیان اینکه تمام تلاش جریان اصلاحات باید در این جهت باشد، ابراز داشت: بسیاری از کارها را می‌‌‌توان با رایزنی و گفت‌‌‌وگو پیش برد که این جنبه در درون جریان اصلاحات انجام نگرفته است. اگر گوش شنوایی برای همه این اقدامات وجود نداشته باشد، سیاست‌‌‌ورزی جریان اصلاحات به شدت در آینده دچار مشکل خواهد شد.

خاتمی در مورد نقش اصلاح‌‌‌طلبان در انتخابات آتی کشور نیز بیان کرد: ما باید دو سوال را در این خصوص پاسخ دهیم. نخست اینکه چرا باید در انتخابات شرکت کنیم؟ 

برای جلوگیری از بدتر نشدن وضع کشور در انتخابات سال ۹۲ شرکت کردیم

وی با بیان اینکه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ برای جلوگیری از بدتر نشدن وضع کشور شرکت کردیم، یادآور شد: انگیزه ما از شرکت در انتخابات مجلس هم تشکیل مجلسی بود که دیگر در آن خبری از شعار «مرگ بر این و آن» نباشد اما آیا الان همین محقق شده است؟! 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه سوال دوم ما این است که برنامه چیست؟، عنوان کرد: ما نیاز به برنامه‌‌‌ریزی اساسی و کلان سیاسی داریم.

اکنون به اندازه افراد اصلاح‌‌‌طلب برنامه وجود دارد

خاتمی با بیان اینکه اکنون به اندازه افراد اصلاح‌‌‌طلب برنامه وجود دارد، گفت: در چنین وضعیتی اتفاق مثبتی رخ نمی‌‌‌دهد و به نارضایتی‌‌‌ها افزوده می‌‌شود.

وی در توصیه به احزاب اصلاح‌‌‌طلب اظهار داشت: هیچ گاه با صندوق رای قهر نکنید اما این بدان معنا نیست که لزوما هر فردی را انتخاب کنیم.

لزوم موضع‌‌گیری احزاب اصلاح‌‌طلب در خصوص مسائل غیرسیاسی

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به اینکه در جناح اصولگرایان، حزبی وجود ندارد که ما بخواهیم در خصوص آن بحث کنیم، تصریح کرد: در جریان اصلاح‌‌طلبی نیز باید بگویم حزب در کشور ما پا نگرفته است و مشکل اصلی ما در این خصوص موانع امنیتی است. فشارهایی که به لحاظ امنیتی وجود دارد باعث شده ما همچنان در این نقصان باقی بمانیم.

خاتمی با تاکید بر اینکه احزاب اصلاح‌طلب در موضع‌‌گیری‌‌‌های خود درخصوص مسائل سیاسی و غیرسیاسی کشور، حضور جدی ندارند، خاطرنشان کرد: احزاب ما در موضع‌‌‌‌‌گیری‌‌‌های سیاسی منحصر شده‌‌‌اند در حالی که تحولات ما از این به بعد اجتماعی خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز