خبرگزاری کار ایران

دبیرکل حزب اتحاد ملت:

چیدمان کابینه و کمرنگ کردن نقش جهانگیری از اشتباه دولت روحانی بود

asdasd
کد خبر : ۶۲۱۴۸۸

دبیرکل حزب اتحاد ملت با بیان اینکه اشتباه اول دولت چیدمان کابینه و استفاده از افراد مورد نقد ما بود، تاکید کرد: کمرنگ کردن نقش اسحاق جهانگیری به عنوان یک اصلاح‌‌‌طلب از دیگر اشتباهات روحانی بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی شکوری‌‌راد ظهر جمعه در اولین نشست سراسری روسا و فعالان دوائر اطلاع‌‌‌‌رسانی مناطق حزب اتحاد ملت ایران اسلامی، با تاکید بر اینکه نقش اصلاح‌‌‌طلبان در شکل‌‌‌گیری فضای عمومی جامعه مهم است، گفت: با این حال دولت به مطالبات اصلاح‌‌طلبان بی‌‌‌توجهی نشان داد و مرتکب دو اشتباه شد.

چیدمان کابینه و کمرنگ کردن نقش جهانگیری از اشتباهات دولت روحانی بود

وی با بیان اینکه اشتباه اول دولت چیدمان کابینه و استفاده از افراد مورد نقد ما بود، اظهار داشت: کمرنگ کردن نقش اسحاق جهانگیری به عنوان یک اصلاح‌‌‌طلب از دیگر اشتباهات روحانی بود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه اعتراضات دی ماه در چنین بستری شکل گرفت، اظهار داشت: تلاش برخی اصولگرایان برای بهره‌‌برداری از این وضعیت در نقد به دولت ناکام ماند چراکه این اعتراضات را می‌‌‌توان یک جنبش بدون سَر، تعبیر کرد.

اعتراضات دی ماه سبب وارد شدن شوک سیاسی به اصلاح‌‌‌طلبان و نظام شد

شکوری‌راد با بیان اینکه این اعتراضات همچنین سبب وارد شدن شوک سیاسی به اصلاح‌‌‌طلبان و نظام شد، تصریح کرد: اگر از این شوک درست استفاده شود، می‌‌‌تواند کارکرد صحیح داشته باشد. با این وجود بعد از این اعتراضات سوالی که در اذهان عمومی شکل گرفته است و مطرح نیز می‌‌‌شود این است که «چه می‌‌‌شود؟»

وی ادامه داد: با این حال مسئله‌‌‌‌ای که جالب بود این است که اگرچه رویگردانی نسبی از اصلاح‌‌‌طلبان در جامعه شکل گرفته است اما در نهایت اصلاح‌‌‌طلبان هم مخاطب این سوال عمومی قرار گرفته‌‌‌اند که به این معناست؛ اگر قرار باشد در کشور تحولی صورت گیرد از اصلاح‌‌طلبان انتظار چنین رفتاری می‌‌‌رود.

اگر چند ماه آینده انتخاباتی داشتیم، اصلاح‌‌‌طلبان دستاورد چندانی از آن به دست نمی‌‌‌آوردند

دبیرکل حزب اتحاد ملت افزود: در مقابل برای اصلاح‌‌‌طلبان نیز این سوال مطرح شد که ما کجای این روند قرار داریم؟ و در شرایطی که وضعیت اقتصادی حال خوشی نداشت، ترامپ عملا برجام را فلج کرده بود و در عرصه بین‌‌‌الملل بر سرکار آمده بود، آیا جنگ رخ می‌‌‌دهد؟

شکوری‌راد با بیان اینکه اصل شرکت در انتخابات زمانی معنا دارد که بدنه اجتماعی مجاب به شرکت در انتخاب شده باشد که باید از سوی احزاب اصلاح‌‌‌طلب ارزیابی دقیق در این شرایط صورت گیرد، خاطرنشان کرد: به طور مثال می‌‌توان گفت با توجه به شرایط کنونی اگر چند ماه آینده ما در کشور انتخاباتی داشتیم، قطعا اصلاح‌‌‌طلبان دستاورد چندانی از آن به دست نمی‌‌‌آوردند.

وی اضافه کرد: ما باید نسبت به کنش‌‌‌های سیاسی و انتخابات سال ۹۸ ارزیابی‌‌های لازم را انجام دهیم تا در عرصه سیاست داخلی و خارجی با کمک کنشگران سیاسی به جواب این سوال که «چه می‌‌‌شود» و «اصلاح‌‌‌طلبان کجا قرار دارند؟»، دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز