خبرگزاری کار ایران

مدیرکل محیط‌زیست لرستان به ایلنا خبرداد:

وضعیت هوای لرستان در شرایط خطرناک/ آلودگی‌هوای پلدختر 14 برابر حد مجاز

asdasd
کد خبر : ۶۲۱۵۶۹

مدیرکل محیط زیست استان لرستان گفت: آلودگی هوا در برخی از شهرستان‌های این استان در شرایط خطرناک قرار دارد.

مهرداد فتحی بیرانوند در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: وضعیت هوا در برخی از شهر های استان لرستان به 14 برابر حد مجاز رسیده و وضعیت هوا در شرایط خطرناک قرار دارد.

وی افزود: هوای شهر پلدختر 14 برابر حد مجاز است و در شرایط خطرناک، خرم آباد و دورود 12 برابر حد مجاز و در شرایط خطرناک ، کوهدشت، رومشکان 11 برابر حد مجاز و در شرایط خطرناک، بروجرد و نورآباد 9 برابر حد مجاز و در شرایط خطرناک و الیگودرز 6 برابر حد مجاز و در شرایط ناسالم قرار دارند.

فتحی بیرانوند عنوان کرد: امروز شانزدهمین روز آلوده لرستان در سالجاری است.

وی با بیان اینکه این حجم از آلودگی منشا خارجی دارد و به دلیل گرد و غبار ناشی از فعال‌شدن کانون‌های ریزگرد در کشور عراق است، تصریح کرد: وزش باد در روزهای اخیر  باعث تقویت و فعال شدن کانون این ریزگردها شده و بخش عمده‌ای از آلودگی هوای استان‌های غربی کشور ناشی از این مسئله است که امیدواریم با فعال شدن سامانه بارشی در استان این پدیده کاهش یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز