خبرگزاری کار ایران

برای سومین روز متوالی؛

کیفیت هوای مشهد در وضعیت هشدار قرار دارد

asdasd
کد خبر : ۶۲۱۵۸۱

کیفیت هوای کلانشهر مشهد صبح امروز 22 اردیبهشت برای سومین روز متوالی در وضعیت هشدار قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خراسان رضوی گفت: بر اساس گزارش مرکز کنترل کیفیت، هوای کلانشهر مشهد صبح امروز 22 اردیبهشت برای سومین روز متوالی در وضعیت هشدار قرار گرفت.

حمید صالحی افزود: هم اکنون میانگین شاخص کلی کیفیت هوای مشهد با 120 پی.اس.آی نشانگر هوای آلوده است.

وی ادامه داد: ایستگاه چمن با 146 پی.اس.آی، شهید آوینی با 139، سرافرازان با 137، رسالت با 131، الهیه با 127، شهید کریمی با 125، خیام شمالی با 124، شهر با 120، لشگر با 118، سمزقند با 116، شهید مفتح با 115 و ایستگاه ویلا با 111 پی.اس.آی آلوده ترین نقاط کنونی شهر مشهد هستند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خراسان‌رضوی گفت: در صورت تداوم تخلیه آلاینده ها به هوا طی ساعات آینده کیفیت هوای مناطق حرم مطهر، خاقانی و طرق نیز در وضعیت هشدار قرار می گیرد.

وی استفاده شهروندان از ناوگان حمل و نقل عمومی و پرهیز از بکارگرفتن خودروهای شخصی را موجب بهبود وضعیت هوا ذکر کرد و گفت: بیماران قلبی و تنفسی، کودکان، زنان باردار و سایر گروه‌های آسیب‌پذیر تا حد امکان از حضور در مناطق آلوده شهر خودداری کنند.

روزانه تا یک میلیون و 200 هزار دستگاه خودرو در کلانشهر 3.5 میلیون نفری مشهد در حرکت هستند.

شاخص کلی کیفیت هوا در محدوده 101 تا 150 پی.اس.آی بیانگر وضعیت هشدار برای افراد حساس و کودکان، بین 151 تا 200 پی.اس.آی هشدار برای همه سنین، بین 200 تا 300 پی.اس.آی حالت اضطرار است و آلودگی بیشتر از 300 پی.اس.آی نیز وضعیت بحرانی را نشان می دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز