خبرگزاری کار ایران

خشکسالی‌های اخیر سیستان وبلوچستان باعث شد ؛

افزایش ابتلای مردم سیستان به بیماری‌های تنفسی وچشمی به دلیل عدم آبگیری هامون/ نماینده زابل: دولت حق آبه هیرمند را با جدیت دنبال کند

asdasd
کد خبر : ۶۲۲۰۳۷

‌نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند در مجلس ‌گفت: عدم آبگیری هامون سبب بیماری‌های تنفسی و چشمی مردم شده است.

به گزارش ایلنا،‌حبیب‌الله دهمرده در بازدید از اراضی و روستاهای منطقه سیستان اظهار داشت: عدم آبگیری هامون به عنوان کانون برداشت شن‌های روان و ریزگردها سبب افزایش چشمگیر بیماری‌های تنفسی و چشمی در منطقه شده است.
 
دهمرده افزود: باید با توزیع ارزاق و تأمین علوفه دام‌ها از کوچ مردم سیستان جلوگیری کرد و در میان و بلند‌مدت از ظرفیت‌های مهم منطقه از جمله ظرفیت مرز و گردشگری استفاده لازم را برد.
 
نماینده مردم سیستان در مجلس ‌گفت: دولت موظف است زیرساخت‌های موجود در منطقه را هر چه سریع‌تر فراهم کند و حق آبه هیرمند هم با جدیت دنبال شود.
 
وی تاکید کرد: از تبخیر آب چاه نیمه‌ها که سالانه 300 میلیون مترمکعب معادل تأمین 10 سال آب در منطقه بخار می‌شود، هم باید جلوگیری کرد.
 
وی بیان کرد: یکی دیگر از ظرفیت‌ها، استفاده از آب دریای چابهار و انتقال آن به شهرهای استان به ویژه سیستان است.
 
دهمرده همچنین به موقعیت ترانزیتی استان نیز اشاره کرد و گفت: در تجارت نیز می‌توان از مسیر ترانزیتی چابهار - میلک به عنوان یک ظرفیت بسیار مهم استفاده کرد، احداث راه آهن چابهار- بیرجند هم از دیگر فرصت‌هاست.
 
وی گفت: مسئولان باید از مرز به عنوان یک فرصت به جای تهدید استفاده کنند، اما مرزها بسته است و حتی زیرساخت‌های گذرگاه های مرزی برای انجام تجارت آماده نشده که می‌طلبد هر چه سریع تر این موضوع توسط دولت پیگیری و شرایط برای ایجاد زیرساخت‌های لازم فراهم شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز