خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی خراسان رضوی خبرداد:

دستگیری7 عضو باند برداشت‌های غیر مجاز بانکی در مشهد

asdasd
کد خبر : ۶۲۲۱۷۲

فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: اعضای باند 7 نفره برداشت غیر مجاز از حساب بانکی شهروندان(فیشینگ)درمشهدشناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش ایلنا، سردار قادر کریمی اظهار داشت: با شکایت یک جوان18 ساله مبنی بر سوء استفاده از کارت عابر بانک وی، کارشناسان پلیس فتا تحقیقات در این باره را آغاز کردند.
 
کریمی افزود: شاکی که به درخواست دوست خود ،کارت عابر بانک و رمز آن را در اختیار دوستش قرار داده بود، پس از مراجعه به بانک متوجه شد حساب بانکی متصل به کارت عابر بانکی‌اش به دلیل واریز و برداشت وجوه متعدد به صورت غیرقانونی، ‌توسط مراجع قضایی مسدود شده است .
 
وی گفت: کارشناسان پلیس فتا پس از بررسی به ابعاد گسترده‌ای از کلاهبرداری‌های متعددی در شهرهای تهران ، کرج ، مهریز یزد ، ابهرو شهرستان طبس که توسط زنجیره‌ای از افراد ایجاد شده بود،‌ دست یافتند.

 کریمی عنوان کرد : در همه برداشت‌های غیر مجاز که از افراد در شهرهای مختلف انجام شده بود ،متهم با کلاهبرداری و ایجاد درگاه جعلی و با در اختیار داشتن اطلاعات حساب بانکی این افراد، حساب آنان را خالی کرده است .
 
وی تصریح کرد: کلاهبردار اصلی با تشکیل باندی 7 نفره اقدام به تهیه کارت‌های عابر بانک از سایر افراد دیگر با وعده‌های مختلف نظیر پرداخت وجه 10 میلیون ریالی در ازای کارت عابر بانک به همراه رمز بلاصاحب و یا جلب اطمینان و سوء استفاده از امانت گرفتن کارت شهروندان ، می‌کرد.
 
وی گفت: متهم سابقه دار 36 ساله و گرداننده اصلی باند که قبلا پرونده‌ای مرتبط با کلاهبرداری فیشینگ در شهرهای همدان و اصفهان داشت، شناسایی و دستگیر شد و همه اعضای باند با قرار صادره روانه زندان مرکزی مشهد مقدس شدند .
 
فرمانده انتظامی خراسان رضوی به شهروندان توصیه کرد برای امنیت در فضای مجازی به مواری از جمله استفاده نکردن از شبکه‌های اجتماعی خارجی و تغییر رویکرد از شبکه اجتماعی خارجی به داخلی، دانلود نکردن نرم افزار از مکان‌های ناشناس و ناامن توجه کنند. همچنین شهروندان بایدبه صفحه پرداخت بانکی و تشخیص صفحه اصلی از صفحه جعلی توجه داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز