خبرگزاری کار ایران

قاضی‌زاده هاشمی:

برجام شرایط ورود سرمایه‌گذاران خارجی را فراهم کرد

asdasd
کد خبر : ۶۲۲۷۱۷

وزیر بهداشت برجام را نقطه عطف شروع سرمایه‌گذاری خارجی، رونق تولید ، کسب و کار و ورود به بازار جهانی دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی امروز در مراسم افتتاحیه کارخانه تولید کیسه خون گرم ماکوفارما با اشاره به افتتاح چهارمین مرکز تولید این برند بزرگ در غرب آسیا، ابراز امیدواری کرد کارخانه مستقر در استان البرز با کمیت و سرعت بالاتری بتواند در راستای حمایت از کالای ایرانی، شروع به کار کند.

هاشمی گفت: هرچه زمان جلو می‌رود، این حقیقت روشن می‌شود که گرچه اقتصاد هدف نیست اما وسیله‌ای برای رسیدن اهداف استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی با معنای واقعی است. بنابراین از فرصت های موجود و ظرفیت‌های ذاتی استفاده کنیم تا در بخش اقتصادی در منطقه، صاحب جایگاه واقعی کشور باشیم.

وی با اشاره به بعضی از کج سلیقگی‌های موجود، عنوان کرد: اگر بخواهیم از کالای ایرانی و تولید ایرانی، حمایت شود، لازم است ابزار آن را هم فراهم کرد لذا لازم است از زحمات دولت، تدابیر رهبر و تایید مراجع ذی‌صلاح، قدردانی کرد با حمایت خود، شرایط ایجاد برجام را فراهم کردند و ورود سرمایه گذاران خارجی و تولید و اشتغال در کشور فراهم شد.

هاشمی ادامه داد: با حمایت از این روند می‌توان امیدوار بود محصولات داخلی نه تنها در کشورهای همسایه بلکه در بازارهای آمریکا و اروپا عرضه شود و با ارتباط دوسویه تبادل فناوری و تولید، رقابت فراهم شود.   

وی ضمن قدردانی از مسئولانی که شرایط همکاری تولید کیسه‌های خون با برند فرانسوی در کشور را فراهم کردند، گفت: امیدوارم شرکای موثری در بخش‌خصوصی برای این برند خارجی فراهم شود که با کار و اعتماد بیشتر به سرمایه و سود مضاعف، دست پیدا کند. همچنین با توجه به ظرفیت‌های استان البرز، منطقه اقتصادی پیام، استان گیلان و جنوب ایران در منطقه آزاد الوند و با در نظر گرفتن مشتریان حوزه های متعدد به خصوص تولیداتی چون ساخت سرم، شرایط سرمایه گذاری و تولید بیشتر، فراهم شود. 

هاشمی به بودجه دولتی اشاره و گفت: باید قبول کرد که کمتر از فرصت های قانون بودجه، استفاده می شود به خصوص بودجه امسال و تبصره 19 که اگر با رعایت استاندارد از طرف بخش خصوصی و به ویژه دانشگاههای کشور استفاده کنند، امیدواریم بتوانیم در راستای تولید فناوری، اشتغال و دستیابی اقتصاد مقاومتی، گام های بلند و استوار برداریم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز