خبرگزاری کار ایران

توصیه‌های تغذیه در ماه رمضان؛

روزه داران افطار را سبک و سحری را کامل میل کنند

asdasd
کد خبر : ۶۲۳۷۰۶

مشاور وزیر و مدیرکل دفتر طب سنتی ایرانی-اسلامی وزارت بهداشت، توصیه هایی را درباره تغذیه به روزه‌داران در ایام ماه مبارک رمضان ارائه کرد.

به گزارش ایلنا، محمود خدادوست درباره تغذیه در ماه رمضان اظهار داشت: به روزه داران توصیه می‌شود برای جلوگیری از بروز عوارض روزه داری نامتناسب با شرایط سلامت و برای هضم بهتر غذا در سحر از مواد غذایی و نوشیدنی‌های مجاز مصرف کنند.
 
خدادوست افزود: بی میلی روزه داران به خوردن سحری امری طبیعی است و افراد می‌توانند برای رفع آن یک ساعت زودتر از خواب بیدار شوند و پس از میل سحری از چای کمرنگ استفاده کنند تا به دستگاه گوارشی آنها آسیبی وارد نشود.
 
وی با بیان اینکه روزه داران افطار را سبک میل کنند و سحری کامل میل شود، توصیه کرد: بهتر است روزه داران از مصرف مواد قندی و غذا‌های ادویه دار خودداری کنند.
 
خدادوست با بیان اینکه طبیعی است که خوردن غذا‌های‌گوشتی، تشنگی را تشدید می‌کند، ابراز داشت: روزه داران برای جلوگیری از بروز مشکلاتی در سیستم گوارشی خود و هضم بهتر غذا حداقل تا یک ساعت پس از خوردن سحری نخوابند تا دچار گیجی و سردرد نشوند.
 
وی ادامه داد: با توجه به اینکه ماه رمضان امسال نیز در فصل گرما قرار دارد و روز‌ها طولانی است به روزه داران توصیه می‌شود تحت هیچ شرایطی از آب یخ و نوشیدنی‌های سرد در هنگام افطار استفاده نکنند تا کارکرد طبیعی معده دچار اختلال نشود.
 
مشاور وزیر و مدیرکل دفتر طب سنتی ایرانی-اسلامی وزارت بهداشت تشریح کرد: باتوجه به طولانی بودن روز‌ها در ماه رمضان به روزه داران توصیه می‌کنیم در طول روز حداقل یک ساعت را برای تجدید قوا و کاهش تشنگی و گرسنگی بخوابند البته این خواب نباید نزدیک غروب آفتاب باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز