خبرگزاری کار ایران

رئیس هیات کوهنوردی استان خبرداد:

راه‌اندازی تریل کوهستان در منطقه هلن چهارمحال و بختیاری

asdasd
کد خبر : ۶۲۳۷۱۸

رئیس هیات کوهنوردی استان چهارمحال و بختیاری از طراحی و راه اندازی تریل کوهستان در منطقه هلن خبرداد.

به گزارش ایلنا، بهمنی در این باره اظهار داشت: سازه‌های به کار رفته در مسیر 15 کیلومتری این تریل - از گندمکار تا جوزستان شامل: پل‌های چوبی ثابت و معلق، پله‌های سنگی، چوبی و فلزی، حمایت‌های جانبی، تابلوهای راهنما و هشدار ، استراحت‌گاه‌های موقت ، گذرهای عرضی با استفاده از الوار و میل‌گرد و پاکوب‌های استاندارد با شیب ملایم است.

وی افزود: کوهنوردان و علاقمندان به گردشگری ورزشی می توانند با عبور از تریل هلن ضمن بازدید از جاذبه‌های فراوان منطقه مانند آبشارها و چشمه ساران زیبا ، جنگل‌های درختان بلوط و بنه، غارها و اشکفت‌ها ، رودخانه‌ها و دیواره های مرتفع، کوچه باغ‌ها و چمن‌زارها ، عشایر منطقه وزیج‌های عکاسی از پذیرایی جامعه محلی نیز بهره‌مند شوند.

تریل معبر ناهموار در مناطق جنگلی و کوهستانی است. نخستین بار همزمان با راه‌اندازی این تریل 100 کوهنورد در مدت هشت ساعت پیاده روی ، از مسیر آن لذت بردند.

منطقه حفاظت شده هلن با 40 هزار هکتار وسعت پوشیده از جنگل بلوط غرب و یک چهارم آن مرتعی است.

نام این منطقه از کوهی در آن محل، به نشان پاسداشت، برگرفته از نام پرستاری آمریکایی است که همسرش پزشکی بختیاری بوده و در آنجا به مداوای مردم می‌پرداخته‌ است.

این منطقه در شهرستان‌های اردل، لردگان و کیار با فاصله تقریبی 110کیلومتری مرکز استان چهارمحال و بختیاری واقع شده‌است. علاوه بر رودخانه ارمند و رود کارون که از میان آن می‌گذرد، چشمه‌های متعددی نیز داراست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز