خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار فارس عنوان کرد:

تشریح جزئیات حوادث اخیر در شهرستان کازرون/ شایعه تقسیم کازرون بهانه تجمع‌های غیرقانونی/ اوضاع تحت کنترل پلیس است

asdasd
کد خبر : ۶۲۳۹۳۷

معاون استاندار فارس جزئیات حوادث اخیر و تجمعات غیرقانونی که با حمله به مقر پلیس و کشته شدن یکی از معترضان همراه بود را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا، هادی پژوهش جهرمی گفت: به دنبال فراخوان شبکه‌های مجازی مبنی بر دعوت از مردم برای برپایی تجمع در کازرون، صبح روز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت حدود ۳۰۰ نفر در میدان شهدای این شهر تجمع و اقدام به سردادن شعار‌هایی کردند.

هادی پژوهش جهرمی افزود: به دنبال برپایی این تجمع، نیروی انتظامی همراه با خویشتن داری اقدام به پراکنده کردن جمعیت کرد و تعدادی از افرادی که نقش تحریک کننده داشتند توسط ضابطان قضایی دستگیر شدند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس افزود: به دنبال این دستگیری ها، عصر همان روز، تعدادی پس از تجمع مقابل یکی از مقر‌های نیروی انتظامی به قصد رهایی بازداشت شدگان به مقر پلیس حمله کردند و با سنگ شیشه‌های مقر پلیس را شکستند، اما با مقاومت پلیس مواجه شدند.

پژوهش جهرمی گفت: در این حادثه دو نفر از عوامل نیروی انتظامی و ۹ نفر از حمله کنندگان به مقر پلیس زخمی شدند که یکی از زخمی‌های جمعیت معترضان، پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داد.

وی افزود: در ادامه این تجمع‌های غیر قانونی، صبح دیروز نیز عده‌ای که برخی از آنان سلاح سرد به همراه داشتند دست به تجمع زده و ضمن حمله به نیرو‌های انتظامی اقدام به آتش زدن ۲ دستگاه خودروی پلیس کردند.

پژوهش جهرمی اضافه کرد: با وجود تداوم این تجمع‌ها، پلیس با حضوری مقتدرانه‌ اوضاع را کنترل کرد.

وی گفت: طرح ارتقای بخش کوهمره نودان و چنارشاهیجان همچنان توسط کارشناسان وزارت کشور در مرحله مطالعه و بررسی کارشناسی قرار دارد و تاکنون هیج اقدامی صورت نگرفته است و به طور قطع هر تصیمی که اتخاذ شود در آن خواست مردم کازرون و قائمیه هم لحاظ خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز