خبرگزاری کار ایران

یوسف زاده عنوان کرد:

توسعه آموزش و پژوهش استان در دستورکار دانشگاه های گیلان

asdasd
کد خبر : ۶۲۴۴۳۸

سومین نشست رؤسای دانشگاه‌های گیلان، به منظور حضور مؤثر در کارگروه آموزش، پژوهش و فناوری استان، در سالن اجلاس دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد و طی آن استفاده از ظرفیت دانشگاه‌های گیلان برای توسعه آموزش و پژوهش در استان در دستورکار، قرار گرفت.

به گزارش ایلنا از رشت، شاهرخ یوسف‌زاده، رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست ضمن تبریک حلول ماه رمضان، مشارکت و تعامل دانشگاه‌‌‌های استان در حوزه‌‌های گوناگون را ضروری دانست و گفت: حضور فرهیختگان و اندیشمندانی مانند پروفسور سمیعی در استان گیلان، نقطه قوتی برای بهبود روابط دانشگاه گیلان با دانشگاه علوم پزشکی است.

وی با اشاره به اینکه بین‌المللی‌سازی و توسعه پژوهش‌ها و ترجمان دانش در دستورکار این دانشگاه قرار دارد، اظهار داشت: لازمه رسیدن به دانشگاه نسل سوم، داشتن نگاه بین‌‌المللی است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه تعریف علم، لزوماً دانستن همه چیز نیست، تصریح کرد: تعریف علم به این معنی نیست که همه چیز را بدانیم بلکه علم یعنی در مورد یک چیز، همه اطلاعات را داشته باشیم. بنابراین عالم کسی است که در مورد یک چیز هر چند کوچک، اطلاعات کافی داشته باشد.

یوسف‌زاده جاذبه گردشگری گیلان را یکی از نقاط قوت این استان برشمرد و خاطرنشان کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی این استان، باید از این موقعیت برای جذب سرمایه‌‌گذار و پژوهشگر استفاده کرد.

وی با اشاره به طرح «دره سفیدرود به عنوان مرکز علم و فناوری» ابراز داشت: این منطقه می‌تواند به عنوان کلید علم و فناوری کشور محسوب شود، اما این مهم تحقق نخواهد یافت مگر اینکه الگوی مناسب و قوانین مدون و مشخصی در این زمینه وجود داشته باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان مهمترین هدف راه‌‌اندازی این مرکز در دره سپیدرود، گردآوری نخبگان کشور برای انجام کارهای علمی است که قدر مسلم این کار با تعامل و همکاری بین مراکز دانشگاهی در گیلان انجام‌پذیر می‌شود.

یوسف‌زاده یکی از اهداف برنامه راهبردی دانشگاه علوم پزشکی گیلان را پیشرو بودن این دانشگاه در میان دانشگاه‌های نسل سوم دانست و بیان کرد: بین‌المللی‌سازی و توسعه پژوهش‌ها و ترجمان دانش در دستور کار این دانشگاه قرار دارد و توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان و حمایت از طرح‌های پژوهشی می‌تواند قدمی موثر در این زمینه باشد.

 احمد رضی، رییس دانشگاه گیلان نیز همکاری دانشگاه‌ها و مراکز علمی با یکدیگر را از الزامات حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم دانست و خواستار طرح و حل مسائل آموزشی، پژوهشی و فناورانه استان در این جلسات شد.

تجمیع یک درصد اعتبارات پژوهشی استان، تدوین سند آمایش علم و فناوری استان، ایجاد منطقه ویژه علم و فناوری، تفویض اختیارات شورای عتف به کارگروه استانی و نگاه ویژه به بین‌‌المللی کردن دانشگاه‌‌ها، از دیگر محورهای این نشست بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز