خبرگزاری کار ایران

مسئول موزه های استان اردبیل:

بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی در صدر بازدید موزه‌های اردبیل قرار دارد

asdasd
کد خبر : ۶۲۴۵۴۶

مسئول موزه‌های استان اردبیل گفت: بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی با فاصله محسوس در صدر بازدید موزه‌های این استان قرار دارد.

به گزارش ایلنا، فردین عینی با اعلام این خبر تصریح کرد: مجموعه بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی تنها اثر ثبت‌جهانی استان اردبیل است.

وی افزود: این اثر تاریخی و فرهنگی همواره مورد استقبال گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته و بیشترین بازدید مراجعان به موزه ها را به خود اختصاص داده است.

مسئول موزه‌های استان متذکر شد: در روز جهانی موزه نیز این مجموعه شش هزار و 200 نفر بازدید را به خود اختصاص داده است.

عینی اضافه کرد: علاوه بر این موزه باستان شناسی اردبیل چهار هزار و 900 بازدید، موزه مردم شناسی اردبیل چهار هزار و 500 بازدید و موزه صنایع دستی  اردبیل دو هزار و 800 بازدید را به خود اختصاص داده اند.

وی با بیان اینکه در روز جهانی موزه بازدید موزه‌های مشگین شهر، نیر و نمین در مجموع هزار و 500 نفر بوده است، اضافه کرد: همچنین به مناسبت روز جهانی موزه نمایشگاه عکس‌های تاریخی در محل نگارخانه خطایی دایر بود که با استقبال همراه شد.

مسئول موزه های استان با تاکید به اینکه عملیات مرمت و بهسازی بنای موزه ها از جمله بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی و صنایع دستی در دست انجام است، ادامه داد: همچنین با روند رو به اتمام بهسازی بنای موزه خلخال، تا دو ماه آینده شاهد بازگشایی مجدد این موزه خواهیم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز