خبرگزاری کار ایران

معاون میراث فرهنگی استان اردبیل:

عملیات مرمت بازار تاریخی اردبیل هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد

asdasd
کد خبر : ۶۲۴۵۵۳

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: عملیات مرمت و احیا سرای وکیل بازار تاریخی اردبیل هفته دولت امسال به بهره برداری می رسد.

به‌گزارش ایلنا، منصور عالیقدر با اعلام این خبر تصریح‌کرد: عملیات مرمت، حفاظت و احیای بخش‌های مختلف بازار تاریخی اردبیل به صورت مستمر در جریان است.

وی به اذعان به ثبت ملی بازار تاریخی اردبیل اضافه کرد: در این مجموعه با هشت هکتار یکی از کارگاه های فعال مرمت و بازسازی دایر است و در دهه های اخیر نیز اقداماتی شایان توجه صورت پذیرفته است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از جمله اقدامات را مرمت و بهسازی راسته علافان، کفاشان، قیصریه، سرای انجیرلو و راسته بازار خشکبار فروشان برشمرد.

عالیقدر متذکر شد: علاوه بر این سال گذشته راسته بازار چاقوسازان نیز مرمت شد و امسال نیز مرمت سرای وکیل در دستور کار است.

وی با تاکید به اینکه مرمت و احیای سرای امام جمعه نیز در اولویت میراث فرهنگی است و امسال حداقل مرمت اضطراری این بخش از بازار عملیاتی می شود.

معاون میراث فرهنگی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تاکید کرد: به منظور مرمت و حفاظت از بازار ضروری است خود بازاریان نیز مشارکت جدی و فعال داشته باشند.

وی با اذعان به نیاز احداث پارکینگ در مجاورت بازار تاریخی تصریح کرد: احداث پارکینگ و معابر شهری به تنهایی در حوزه میراث فرهنگی نیست و نیازمند همکاری برخی نهادهای اجرایی هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز