خبرگزاری کار ایران

شورای شهر اراک خواستار شدند؛

بکارگیری مجری ساخت سازه‌های شهری توسط شهردار

asdasd
کد خبر : ۶۲۴۶۱۶

سه عضو شورای اسلامی شهر اراک در نامه‌ای به رئیس شورا خواستار به‌کارگیری مجری در ساخت ساختمان‌های سطح شهر اراک توسط شهردار شدند.

به گزارش ایلنا از اراک سعید نادری، محمد حسین فدایی و پیمان رشیدی سه عضو شورای اسلامی شهر اراک عصر روز شنبه در صحن رسمی شورا در نامه‌ای به فلک افلاکی رئیس شورای اسلامی خواستار بکارگیری مجری در ساخت ساختمان‌های سطح شهر اراک توسط تاجران شهردار اراک شدند.

این نامه که توسط سعید نادری عضو شورای اسلامی اراک در صحن رسمی قرائت شد آمده است: با توجه به ماده ۴ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، انجام تمامی خدمات مهندسی ساختمان مستلزم داشتن صلاحیت از طریق اعطای پروانه اشتغال به کار حرفه‌ای، صادره توسط مراجع صلاحیت‌دار کرده است و باتوجه به اینکه انواع خدمات مهندسی ساختمان در ماده ۴ آیین نامه اجرایی آن تمثیلی است.

همچنین در مواد ۳۲ و ۴۰ قانون یادشده انجام خدمات مهندسی توسط اشخاص فاقد صلاحیت ممنوع اعلام شده و مستلزم تعقیب کیفری است، بنابراین انجام و ارائه تمامی خدمات مهندسی ساختمان به ویژه طراحی، محاسبه نظارت و اجرا باید توسط اشخاص صلاحیت‌دار صورت پذیرد، ولی متأسفانه مشاهده می‌شود که در اراک در مواردی ساختمانها بدون داشتن مجری ذیصلاح در حال ساخت هستند که بدینوسیله به شهرداری تذکر داده می‌شود که از پذیرفتن گزارش شروع عملیات ساختمانی و ارائه بر و کف به ساختمانهای فاقد قرارداد مجری خودداری کنند.

ساختمان‌هایی هم که در حال حاضر بدون مجری در حال ساخت هستند تا ارائه قرارداد مجری از ادامه کار آنها جلوگیری به عمل آید، لذا خواهشمند است دستور فرمایید مراتب فوق به صورت کتبی به شهرداری اراک اعلام شود و شهرداری تا ده روز آینده گزارشی در این خصوص به شورا ارائه کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز