خبرگزاری کار ایران

امروز در شورای شهر کرج؛

شهردار انتخاب نشد/ سلیم نژاد : در امور شورا دخالت نکنید / سوال رئیس کمیسیون پژوهش شورا از نامزد شهرداری کرج

asdasd
کد خبر : ۶۲۴۷۹۰

پنجاه و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر کرج با اکثریت اعضا و به ریاست نائب رئیس و با دستور جلسه انتخاب شهردار کرج، تشکیل شد.

به گزارش ایلنا، پنجاه و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر کرج امروز با اکثریت اعضا در غیاب محمد نبیونی، رئیس شورا و با ریاست منصور وحیدی، نایب رئیس شورای شهر، برگزار شد. 

به گفته وحیدی، علت غیبت نبیونی  بیماری وی اعلام شد.

در امور شورا دخالت نکنید

رئیس کمیسیون فرهنگی نیز از حاضران در جلسه  علنی شورا خواست در امور شورا دخالت نکنند.

اکبر سلیم نژاد، گفت: در آرامش می توانیم کارها را پیش ببریم، ضمن آن که شهروندان نیز حق دارند از اتفاقاتی که در شورا شهر رخ می دهد، باخبر باشند.  

لغو جلسه باید با مصوبه شورا باشد 

رییس کمیسیون برنامه و بودجه گفت: هرگونه لغو جلسات باید با مصوبه شورا باشد و با توجه به لوایح و کمیسیون هایی که کارهای زیادی دارد، باید مهمترین وظیفه شورا که انتخاب شهردار است، با سرعت به نتیجه برسد.

عباس زارع تاکید کرد: شورا تصمیم گرفته که هر هفته دو جلسه داشته باشد و در صورت زیاد بودن لوایح، این جلسات باید تا بعد از ظهر نیز ادامه داشته باشد لذا رعایت تصمیمات شورا لازم الاجرا بوده و در این صورت نباید لغو جلسات را قانونی دانست و به حداقل برگزاری جلسات، اشاره کرد.

سریزدی حکم کیفری دارد

سارا دشت گرد، رئیس کمیسیون پژوهش شورا با عنوان اینکه قانون به شورا سه ماه فرصت انتخاب شهردار داده به موضوع تصدی شهرداری کرج پرداخت و گفت: اگر مجید سریزدی به من اجازه کتبی می دهد، سوال هایم که بار حقوقی دارد را می پرسم تا بدون پیگیری حقوقی باشد در غیر این صورت در جلسه ای غیر علنی آن ها را خواهم پرسید.  

وی سپس درباره ماجرای پروژه باشگاه میلاد از سریزدی پرسید وگفت: شما بخاطر باشگاه میلاد پرونده کیفری دارید آیا درست است؟ که سریزدی نیز در پاسخ به اظهارات رییس مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای شهر کرج، گفت: اگر جواب من هم پیگیری قانونی و حقوقی نداشته باشد، سوال شما را پاسخ خواهم داد.نخیر ندارم.

نامزد منتخب، خاطر نشان کرد: ۱۷۸ پروژه در زمان تصدی شهردار بودن من اجرایی شده است که تنها یک پروژه به نام باشگاه میلاد، دچار مشکل شد که آن هم پیش از حضور من در شهرداری، قراردادش تنظیم شده بود و در حال حاضر من هیچ حکم کیفری در این باره  ندارم.

وی یادآور شد: بنده در مهر ماه سال ۸۰ شهردار کرج شدم و این در حالی است که پروژه باشگاه میلاد از سال ۷۹ آغاز شده بود.

تا سریزدی هست، نامزد معرفی نمی کنم

فرج الله ایلیات، عضو دیگری بود که صحبت خود را با موضوع سریزدی آغاز کرد و گفت: باید شهرداری را انتخاب کنیم که سه سال برای ما شهردار باشد.

وی تصریح کرد: به نظرم داشتن پرونده های قضایی برای شهرداران و مدیران اجرایی امری طبیعی است. باید استعلام از مراجع ذیصلاح برای واجد شرایط بودن شهردار صورت گیرد تا  موضوعی برای بحث نماند.

ایلیات خطاب به سریزدی گفت: حضور شما در این مقطع می تواند به شهر، شهرداری و مردم کمک کند، این در حالی است که مجموعه مدیریت شهری نیز از حضور شما استقبال کرده است.

سریزدی کرج را از بحران خارج می کند 

عضو دیگر شورای اسلامی شهر کرج نیز  گفت: من با توجه به سابقه اقتصادی خود و بینش شخصی به این نتیجه رسیدم که سریزدی می تواند شهر بحران زده کرج را به سامان برساند.

غدیر مهدوی تاکید کرد: برای دفاع از سریزدی خواسته ای ندارم و نمی خواهم بعد از انتخاب وی کسی را در شهرداری استخدام کند لذا سریزدی را تنها برای مصلحت شهر  انتخاب می کنم.

این عضو شورا یادآور شد: نباید برای نجات شهر دست روی دست بگذاریم، پرونده سریزدی شفاف است و محکومیت قطعی ندارد.

اعضا حق دارند نامزد معرفی کنند

منصور وحیدی، نائب رئیس شورا با اشاره به این که اعضای شورا حق دارند به موضوع انتخاب شهردار ورود کرده و افراد مورد نظرشان را معرفی کنند، گفت: این حق طبیعی اعضا شورا است که تلاش کنند شهردار مورد نظرشان بر کرسی شهرداری بنشیند. 

وی در ادامه جلسه و به‌رغم گذشت زمان معرفی نامزد برای تصدی شهرداری کرج، از فرصت استفاده کرد و "ایرانی" و "عسگری" را به عنوان نامزدهای خود، معرفی کرد و گفت: با توجه به معرفی نامزدهای من، امروز رای گیری شهردار انجام نخواهد شد و این موضوع در جلسات آتی، دنبال می شود.

 در ادامه جلسه با تشنج به وجود آمده بین وحیدی با دو نفر از اعضا  (زارع و خستو)، لحظاتی نائب رئیس، جلسه را ترک کرد اما اعضا همچنان در جلسه نشستند. 

بعد از وساطت سلیم نژاد، رئیس کمیسیون فرهنگی شورا، مجدد، وحیدی در جلسه حضور یافت و آنرا مدیریت کرد. 

در نهایت تصمیم گرفته شد، برای جلسه بعد از فرماندار ویژه شهرستان کرج دعوت شود تا در شورا و برای تسریع روند انتخاب شهردار، حضور پیدا کرده و دخالت کند.

زارع پیشنهاد جلسه زود هنگام و فوق العاده را داد که وحیدی آنرا نیز قبول نکرد.

خستو نیز از وحیدی برای عدم مدیریت صحیح جلسه و نقض تصمیمات اتخاذ شده شورا در رای گیری انتخاب شهردار، انتقاد کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز