خبرگزاری کار ایران

به زودی در البرز

جرایم مشمولان غایب اجرا می شود

asdasd
کد خبر : ۶۲۴۷۹۶

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان البرز از طرح پرداخت جریمه مشمولان غایب که به زودی اجرایی خواهد شد خبر داد.

به گزارش ایلنا، سرهنگ محمد رضا چگینی، اظهار داشت: مقررات مربوط به قانون جریمه مشمولان غایب در سال 97 به نسبت سال گذشته تغییرات عمده ای نداشته و همه مشمولانی که تا پایان امسال بیش از 8 سال غیبت دارند، می توانند با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) و پرداخت مبلغ جریمه، نسبت به تعیین وضعیت خدمتی خود اقدام کنند.

وی با بیان این مطلب که مبلغ جریمه به نسبت سال گذشته تغییری نداشته است، افزود: مشمولانی که در سال گذشته واجد شرایط طرح جریمه مشمولان غایب بوده اند ولی به دلایلی موفق به بهره مندی از این امتیاز نشده اند،یکسال به مدت غیبت آنان افزوده و براین اساس باید جریمه بیشتری را پرداخت کنند.

سرهنگ چگینی در مورد تغییرات این امتیاز گفت: در تبصره 11 بند ب قانون بودجه کشوردر سال 97 ، مبلغ جریمه برای آن دسته از متقاضیانی که خانواده آنان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و یا سازمان بهزیستی می باشند، 70 درصد تخفیف در نظر گرفته شده است در حالی که در سال گذشته این تسهیلات برای مشمولانی که خود تحت پوشش کمیته امداد و یا بهزیستی بودند ،در نظر گرفته شده بود.

این مقام انتظامی ادامه داد: مشمولان متاهل از 5 در صد تخفیف برخوردار بوده و به ازای هر فرزند آنان نیز 5 درصد از مبلغ جریمه کسر خواهد شد.

معاون وظیفه عمومی استان البرز عنوان کرد: در قانون بودجه امسال 5 درصد از درآمد حاصل از این قانون برای مهارت آموزی سربازان در پادگان ها در اختیار سازمان فنی و حرفه ای کشور قرار خواهد گرفت.

وی گفت: مشمولان واجد شرایط می توانند مبلغ جریمه را به صورت نقدی و یا اقساط پرداخت کنند که در شیوه اقساطی ، می بایست مبلغ جریمه تا پایان سال 97 به طور کامل تسویه شود.

سرهنگ چگینی خاطرنشان کرد: از آنجا که مشمولان ایرانی مقیم خارج از کشوربا بیش از 8 سال غیبت ، اجازه تردد به کشور را نخواهند داشت لذا می بایست با انجام خدمت سربازی و یا بهره مندی از این امتیاز وضعیت خدمتی خود را مشخص کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز