خبرگزاری کار ایران

سعید فرخی:

سهامدار هپکو خلع ید شد

asdasd
کد خبر : ۶۲۵۰۵۲

معاون اقتصادی استاندار مرکزی ازخلع ید سهام دار شرکت هپکو خبرداد.

به گزارش ایلنا از اراک فرخی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی با اعلام خبرخلع یدسهام دار شرکت هپکوگفت: در نشست امروز استاندار مرکزی با وزیر صنعت، مدیریت جدید هپکو تعیین تکلیف می شود.

فرخی با اشاره به اینکه سوء مدیریت یکی از اصلی ترین عوامل مشکلات شرکت هپکو اراک بوده است، افزود: دیروز رسما خلع ید سهام دار قبلی شرکت هپکو ابلاغ شد.

وی با تاکید بر پیگیری جدی مسئولان استان برای احقاق مطالبات و خواسته های کارگران هپکو تصریح کرد: استاندار و سایر مسئولان مربوطه همه توان خود را برای بازگرداندن کارخانه به رونق اقتصادی و تولید بکار بسته اند.

کارخانه هپکو اراک بعد از خصوصی شدن با مشکل مواجه شد و این مشکل به حدی شد که کارگران این شرکت امسال و سال گذشته چندین بار تجمع اعتراضی برپا کردند و درخواست پرداخت شدن مطالباتشان را داشتند.

شرکت هپکو اراک بعد از مدت‌ها دست و پنجه نرم کردن با معضلات و چندین بار اعتراض و تجمع کارگران سرانجام با تغییر سهام دار، اول مرداد 96فعالیت مجدد را شروع کرد.

شرکت ساخت ماشین آلات راهسازی هپکو یکی از قدیمی‌ترین و قدرتمند‌ترین واحد‌های تولیدی ماشین آلات راهسازی خاورمیانه، بعد از واگذاری به بخش خصوصی با مشکلات عدیده‌ای مواجه شد.

این کارخانه حدود یازده سال پیش در سازمان خصوصی سازی کشور به بخش خصوصی واگذار شد، اما سهامدار اصلی آن نتوانست از پس مشکلات این واحد برآید و حقوق کارگران این شرکت چندین ماه معوق شد و این امر اعتراضات چند باره کارگران را در پی داشت.

کارگران شرکت هپکو که مدت ها بود حقوق و دستمزد خود را دریافت نکرده بودند چندین بار برای دریافت مطالباتشان در میدان صنعت اراک و مقابل استانداری مرکزی تجمع کردند.

بعد از این مشکلات سازمان خصوصی سازی کشور در اوایل سال ۹۶ در آگهی مزایده، سهام اصلی شرکت هپکو را از سهامدار قبلی سلب و به شرکت هیدرو اطلس زیر مجموعه یک شرکت آلمانی واگذار کرد.

کارگران ۲ هفته به مرخصی اجباری رفتند تا سهامدار جدید زمینه را برای فعالیت مجدد فراهم کند و بعد از این تعطیلات اول مرداد ماه ۹۶ با شروع بکار مجدد کارخانه به کاربازگشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز