خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار مرکزی خبر داد ؛

برخورداری طرح ۵۵ متری اراک از تسهیلات کم بهره بافت فرسوده شهری / استقبال خوب سرمایه گذاران برای مشارکت در این طرح

asdasd
کد خبر : ۶۲۵۰۵۴

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی گفت: با توجه رایزنی‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته، ساخت و سازها در طرح بزرگراه ۵۵ متری اراک از تسهیلات کم بهره بافت فرسوده شهری برخوردار خواهند شد.

مهدی زندیه وکیلی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی گفت: تاکنون استقبال خوبی از سوی سرمایه گذاران برای مشارکت در اجرای طرح ۵۵ متری صورت گرفته است.

زندیه وکیلی افزود:تاکنون از ۸۶ سرمایه‌گذاری که برای اجرای این طرح اعلام آمادگی کرده‌اند، ۶۲ سرمایه‌گذار شامل انبوه سازان و پیمانکاران اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی برای تنظیم تفاهمنامه برای مشارکت در اجرای طرح بزرگراه امیرکبیر به شهرداری اراک مراجعه داشته‌اند.

وی ضمن تشکر از شورای اسلامی شهر اراک، گفت: شورا اسلامی اراک برای اجرای این طرح تخفیفات قابل توجهی در محاسبه عوارض ساخت بلوک‌ها تصویب کرده که این امر، روند صدور پروانه ساخت را هم برای متقاضیان تسهیل کرده است.

زندیه وکیلی یادآور شد: با توجه رایزنی‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته، ساخت و سازها در طرح بزرگراه ۵۸ متری امیرکبیر از تسهیلات کم بهره بافت فرسوده شهری برخوردار خواهند بود و به ازای هر واحد احداثی تا ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات با سود ۶ درصد توسط بانک‌های عامل اعطا می‌شود.

طرح خیابان ۵۵ متری اراک در سال ۸۲ در قالب طرح جامع و تفصیلی اراک مصوب شد و از همان سال تلاش هایی برای به ثمره رساندن آن آغاز شد ولی همچنان اجرای این طرح در هاله ای از ابهام قرار دارد.

این طرح به طول هزار و ۸۰۰ متر از میدان حضرت ولیعصر(عج) شروع و تا خیابان میرزای شیرازی ادامه دارد.

 این طرح  ۲۱۸ پلاک اعم از مسکونی، تجاری، اداری و غیره با مساحتی در حدود ۳۰ هزار مترمربع را در بر می‌گیرد که از این تعداد ۴۹ پلاک ۲۰ درصد، ۶۰ پلاک از ۲۰ تا ۵۰ درصد و ۱۰۹ پلاک نیز بیش از ۵۰ درصد در اجرای طرح درگیر است.

بر اساس برآوردهای معاونت عمرانی استانداری مرکزی در سال ۹۳، اجرای این طرح به بیش از یک‌هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز داشت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز