خبرگزاری کار ایران

مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی غدیر لامرد خبرداد:

گشایش اعتبار اسنادی نیروگاه سیکل ترکیبی ۹۱۳ مگاواتی لامرد

asdasd
کد خبر : ۶۲۵۱۸۳

مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی غدیر انرژی لامرد از گشایش اعتبار اسنادی این نیروگاه خبر داد.

به گزارش ایلنا، «سید فریدالدین معصومی» مدیرعامل شرکت غدیر انرژی لامرد با اعلام این خبر  گفت: تأمین مالی این پروژه نیز مشابه سایر پروژه‌های B.O.O و B.O.T از دو محل آورده سرمایه‌گذاران(Equity) و وام (Debt) با نسبت‌های حدود ۱۵ درصد آورده و ۸۵ درصد تسهیلات است.تسهیلات این پروژه از طریق بانک Export-Import چین (اگزیم بانک چین) تأمین اعتبار شده است که با حمایت‌ها و پیگیری‌های دکتر سید محمود علوی (وزیر اطلاعات) و دکتر کرباسیان (وزیر اقتصاد و دارایی) و دکتر علوی (نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی) نیز گشایش اعتبار اسنادی این نیروگاه نهایی شد.

گشایش اعتبار اسنادی نیروگاه سیکل ترکیبی ۹۱۳ مگاواتی لامرد

گشایش اعتبار اسنادی نیروگاه سیکل ترکیبی ۹۱۳ مگاواتی لامرد

وی با بیان اینکه با گشایش اسناد اعتباری این طرح شاهد اجرای پروژه و واریز سهم طرف چینی خواهیم بود، گفت: هیات وزیران به منظور تجهیز و تدارک منابع مالی خارجی مورد نیاز جهت اجرای این پروژه نیز به وزارت امور اقتصاد و دارایی اجازه داد به نمایندگی از سوی دولت برای لازم الاجرا شدن موافقتنامه مالی مربوط به پروژه احداث نیروگاه سیکل ترکیبی لامرد بین بانک صنعت و معدن جمهوری اسلامی ایران و اگزیم بانک چین، به مبلغ ۳ میلیارد و ۵۹۱ میلیون و ۳۱۷ هزار و ۳۳ صدم یوآن چین، ضمانت نامه اختصاصی صادر کند.

مدیرعامل نیروگاه سیکل ترکیبی غدیر انرژی لامرد تصریح کرد: کارخانه آلومینیوم جنوب از طرح های مصوب درحال اجرا در محدوده منطقه ویژه اقتصادی لامرد است که برای تولید شمش آلومینیوم نیاز به برق دارد و برق این کارخانه توسط شرکت سرمایه گذاری برق و انرژی غدیر تامین خواهد شد.

گشایش اعتبار اسنادی نیروگاه سیکل ترکیبی ۹۱۳ مگاواتی لامرد

برق تولید شده براساس قرارداد فروش تضمینی برق  ECA (مورخ ۷ مرداد ۹۱) فی‌مابین شرکت مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب (سالکو) و شرکت سرمایه گذاری برق و انرژی غدیر توسط این کارخانه به مصرف خواهد رسید.

شرکت شانگهای الکتریک (SEC) پیمانکار EPC، آنسالدو ایتالیا و شرکت SEC به عنوان سازنده تجهیزات اصلی نیروگاه ، شرکت فراگستر بیستون پیمانکار احداث خط، احداث ایستگاه تقلیل فشار گاز هم توسط پیمانکاران مورد تأئید شرکت گاز اجرا می شود.

مدیرکل عامل نیروگاه سیکل ترکیبی لامرد اظهار کرد: احداث پست های ۲۳۰ و ۴۰۰ کیلو ولت در این نیروگاه در حال انجام است که در حال حاضر اسکلت فلزی ساختمان های کنترل مرکزی هر دو پست اجرا شده است و همچنین سازه های گنتری به صورت کامل نصب گردیده اند. فونداسیون تجهیزات و ترنچ های پست در حال تکمیل بتن ریزی می‌باشد. فونداسیون اصلی ترانسفورماتورهای فوق سنگین پست تکمیل گردیده است که با ورود دو دستگاه ترانسفورماتور فشار قوی در نیمه دوم خرداد ماه عملیات نصب آنها نیز اجرایی می‌شود.

همچنین سایر تجهیزات اصلی پست از جمله کلیدها، برقگیرها و سکسیونرها در اواخر خردادماه وارد سایت خواهد شد و عملیات نصب آنها نیز اجرا می شود.

گشایش اعتبار اسنادی نیروگاه سیکل ترکیبی ۹۱۳ مگاواتی لامرد

وی در پایان گفت: با بهره برداری از این نیروگاه در سایت انرژی بر لامرد نیز ۱۹۰ نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ایجاد خواهد شد و حدود ۹۰۰ نفر در دوران احداث این نیروگاه مشغول بکار خواهند شد که با تاکیدات نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی مبنی بر اجرای ماده ۴۷ برنامه ششم توسعه نیز نیروهای متخصص بومی این شهرستانها در اولویت استخدام قرار دارند.

لازم به ذکر است، دستور آغاز عملیات اجرایی  نیروگاه سیکل ترکیبی لامرد همزمان با سفر ریاست جمهوری به استان فارس در اردیبهشت ماه ۹۴ توسط شرکت سرمایه گذاری برق و انرژی غدیر با سرمایه گذاری حدود ۵۵۰ میلیون یورو  (شامل هزینه های احداث نیروگاه، پست و همچنینnon-EPC ) صادر شد.

به گفته مدیرعامل این شرکت؛ این نیروگاه به عنوان اولین نیروگاه کشور که با استفاده از توربین های گاز کلاس F، دارای راندمان ۵۸ و نیم درصد خواهد بود. در این نیروگاه به دلیل بالا بودن راندمان، اتلاف انرژی کمتر و احتراق کامل‌تر و در نتیجه تولید آلایندگی کمتر، باعث آلودگی کمتر محیط زیست شده و از طرفی درجه حرارت دود خروجی از توربین گازی که حدود ۶۰۰ درجه سانتی گراد است، در بویلر بازیاب تا حدود ۱۹۰ درجه سانتی گراد کاهش یافته و آلودگی محیط را کاهش می‌دهد.

گشایش اعتبار اسنادی نیروگاه سیکل ترکیبی ۹۱۳ مگاواتی لامرد

هدف از اجرای این طرح، ایجاد واحد بلوک سیکل ترکیبی به صورت کلید در دست شامل ۲ توربین گازی کلاسF (هر یک به ظرفیت اسمی ۳۱۰ مگاوات، دو سیستمHRSG و یک توربین بخار (به ظرفیت اسمی ۲۹۳ مگاوات) جمعاً به ظرفیت اسمی ۹۱۳ مگاوات  با راندمان اسمی ۵۸ و نیم درصد به همراه دو پست برق ۴۰۰ و ۲۳۰ کیلوولت به روش (B.O.O ) به مدت ۳۶ ماه در محدوده منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر لامرد اجرا خواهد شد.

مساحت تقریبی زمین در نظر گرفته شده برای احداث نیروگاه سیکل ترکیبی ۹۱۳ مگاواتی لامرد در ۸۵ هکتار از اراضی منطقه ویژه صنایع انرژی بر لامرد در کنار مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز