خبرگزاری کار ایران

احمد مرادپور:

پیشگیری از بحران یک اقدام علمی است

asdasd
کد خبر : ۶۲۵۲۳۸

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: پیشگیری از بحران یک اقدام علمی است

به گزارش خبرگزاری ایلنا لرستان، احمد مرادپور در جلسه پیشگیری از اطفاء حریق استان اظهار کرد: ما هنوز نتوانسته‌ایم تجهیزات و اعتبار لازم را برای حفاظت از جنگل‌ها و منابع طبیعی استان از مرکز تهیه کنیم.

وی با بیان اینکه پیشگیری از بحران یک اقدام علمی است که با استفاده از داده‌ها برنامه‌ریزی می‌شود، خاطرنشان کرد: نگاه سنتی و اقدامات بدون برنامه حین اتفاق نتیجه‌ای در بر نخواهد داشت.

معاون استانداری با اشاره به اینکه حوادث طبیعی از جمله آتش‌سوزی در استان باعث خسارات سنگینی شده، بیان کرد: خسارات بیشتر به‌دلیل نداشتن برنامه و آمادگی لازم برای پیشگیری از بحران است.

وی گفت: تشکیل جلسات و ارائه گزارش از چگونگی روی دادن حادثه، شناسایی نقاط حادثه‌خیز و عوامل حادثه در بحث حریق کافی نیست بلکه باید در مقابل، برنامه محور و در راستای پیشگیری از آن اقدام کرد.

مرادپور با تاکید بر اینکه مقابله با آتش‌سوزی باید برنامه‌محور و علمی انجام شود، تصریح کرد: با توجه به مهم بودن فرماندهی اطفاء حریق در زمان حادثه، باید مشخص شود مدیریت امور از ابتدا تا پایان کار به دست چه کسی و یا ارگانی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری بیان کرد: با مدیریت و نظارت مناسب از آتش‌سوزی در پارک‌های داخل شهر جلوگیری شود، چراکه این اتفاق در شأن این مردم نیست.

وی استفاده از ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی را در پیشگیری و مهار آتش‌سوزی ضروری دانست و عنوان کرد: امیدواریم با همکاری و نگاه سیستمی تمامی نهاد‌ها در سال‌جاری شاهد کاهش چشمگیر آتش‌سوزی در جنگل‌ها باشیم.

انتهای پیام/
حسام شفیعی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز