خبرگزاری کار ایران

رضا میرزایی:

استان لرستان از سدسازی جامانده است

asdasd
کد خبر : ۶۲۵۲۳۹

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: استان لرستان از سدسازی جامانده است و امروزه گرفتن مجوز تخصیص آب و سدسازی کار بسیار سخت و دشواری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم‌آباد، رضا میرزایی در جمع خبرنگاران درباره منبع تأمین آب شرب استان لرستان اظهار داشت: لرستان دارای ۱۱ شهرستان، ۲۴ نقطه شهری و ۲۸۶۴ روستای دارای سکنه با جمعیتی قریب به یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر است که هنوز آب شرب هیچ نقطه شهری یا روستایی آن از طریق آب سد تامین نمی‌شود و تامین آب شرب همه جمعیت استان از طریق چاه، چشمه و یا برداشت مستقیم آب سطحی است.

این کارشناس آب کشور افزود: در حال حاضر سد شهید بروجردی با پیشرفت فیزیکی کمتر از ۱۰ درصد و سد آبسرده با پیشرفت فیزیکی حدود ۳۵ درصد برای تامین آب شرب شهر بروجرد و سد کمندان با پیشرفت فیزیکی حدود ۷۵ درصد برای تامین آب شرب بلند مدت و پایدار شهرهای ازنا و الیگودرز در دست ساخت است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان با بیان اینکه کاری که سال‌های گذشته به علت عدم محدودیت‌های اداری و مالی در حوزه طرح‌های توسعه منابع آب شرب، کشاورزی و صنعت می‌توانست انجام گیرد، متاسفانه انجام نگرفته، تصریح کرد: لرستان از سدسازی جا مانده و امروزه با توجه به تغییر شرایط اقلیمی و بحران کم آبی که در کشور وجود دارد صدور مجوز تخصیص آب و سدسازی کار بسیار سخت و دشواری است.

میرزایی بیان کرد: برای تامین آب شرب بلندمدت و پایدار جمعیت شهری و روستایی لرستان، نیاز به سدسازی است که با توجه به وضعیت اقلیمی مناسب و متوسط بالای بارش‌ها سالیانه لرستان(حدود ۵۵۰ میلی متر) و همچنین داشتن توپوگرافی مناسب برای ساختن سد این پتانسیل را دارد.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: لرستان سرزمینی بکر است و در خصوص طرح‌های توسعه منابع آب کشاورزی، صنعت و شرب در گذشته تاکنون کار بزرگ و عمده در آن صورت نگرفته است.

انتهای پیام/
الهه احمدی سبزواری
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز