خبرگزاری کار ایران

ازسوم تا نهم خردادماه انجام می‌شود ؛

اجرای پایش و بهبود سلامت شهروندان اصفهانی در ماه مبارک رمضان

asdasd
کد خبر : ۶۲۵۴۰۸

معاون اجتماعی و مشارکت های مردمی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان ماه مبارک رمضان را بهترین فرصت درباره اجرای برنامه‌های سلامت محور عنوان کرده و می‌گوید : با توجه به اهمیت موضوع سلامت به ویژه سلامت جسمی در ماه مبارک رمضان وهمین‌طور فرصت پرغنیمتی که در شبهای ماه مبارک رمضان وجود دارد ویژه برنامه ای شاد و مهیج به مدت 9 شب از سوم تا یازدهم خرداد ماه در محل باغ غدیر برگزار خواهد شد .

یکی از دغدغه‌های جدی که همواره مد‌نظر مدیریت شهری بوده است تحقق شعار شهروند سالم شهر سالم بوده است.به گفته کارشناسان میان محیط و کالبد شهری و شهروندان سالم ارتباطی متقابل برقرار است،از این رو شهرداری اصفهان به نوبه خود همه ساله در راستای تحقق اهداف سلامت محور اقدامات قابل ذکری را اجرایی کرده‌است.بخش عمده ای از این اقدامات درحوزه پیشگیری وارائه آموزش‌های سلامت محور بوده وتلاش ها در راستای نهادینه کردن فرهنگ خودمراقبتی بین شهروندان شکل عملی به خود گرفته است.

در حوزه خودمراقبتی و به ویژه سلامت جسمی اجرای برنامه های آموزش محور در رابطه با نحوه مصرف انواع مواد غذایی (بایدها ونبایدهای خوراکی ) ، در حوزه سلامت روانی افزایش آگاهی وتوانایی شهروندان در رابطه با نحوه کنترل ومدیریت استرس وهیجانات روزمره و در حوزه سلامت اجتماعی افزایش توانایی افراد در مورد دوری جستن از مصرف دخانیات جزء اهم موضوعاتی است که محتوای برنامه های آموزشی را تشکیل داده‌است.

ویژه برنامه باغ غدیر یکی از برنامه‌هایی است که با هدف ارائه آموزش های سلامت محور به عموم شهروندان از سوم تا یازدهم خرداد ماه هر شب از ساعت 21 در محل باغ غدیر توسط معاونت اجتماعی ومشارکت های مردمی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان اجرا خواهد شد.

مرتضی رشیدی به ابعاد اجرایی این برنامه اشاره کرده وگفت:این ویژه برنامه در سه بخش اجرا خواهد شد که در بخش اول در قالب غرفه‌های نمایشگاهی ارائه مطالب آموزشی و خدمات مشاوره‌ای وسلامت محور توسط تعدادی ازسمن‌ها و انجمن‌های مردمی پیگیری خواهد شد.

وی ادامه داد: در بخش دیگر این ویژه برنامه ایجاد فضای شاد و مهیج در راستای هم‌نشینی خانواده‌ها وبه منظور انتقال پیام‌های سلامت محور در قالب اجرای برنامه‌های نمایشی ، اسندآپ ، جنگ و.... توسط هنرمندان اصفهانی اجرایی خواهد شد .

رشیدی برگزاری مسابقه آشپزی را سومین بخش این ویژه برنامه عنوان کرده واظهار داشت:در هر شب از برگزاری این ویژه برنامه چهار خانواده با انتخاب و طبخ غذاهای بومی ومحلی و دارای ارزش غذایی بالا به رقابت خواهند پرداخت و در پایان نیز خانواده‌های منتخب از دیدگاه داوران مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز