خبرگزاری کار ایران

سرهنگ سیدنورالدین حسینی خبر داد:

25 فقره کلاهبرداری با تبلیغات دروغین در سایت‌های تبلیغاتی

asdasd
کد خبر : ۶۲۵۴۵۸

رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای و اعتراف او به 25 فقره کلاهبرداری با تبلیغ شرکت سرمایه گذاری جعلی از طریق یکی از سایت های آگهی و نیازمندی خبر داد.

به‌گزارش ایلنا از اراک، سرهنگ "سیدنورالدین حسینی" در بیان جزئیات این خبر گفت: درپی اعلام شکایت‌هایی به پلیس آگاهی استان در خصوص کلاهبرداری از چند شهروند اراکی، بررسی موضوع به اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان ارجاع داده شد.

وی افزود: با آغاز تحقیقات تخصصی از سوی کارآگاهان پلیس مشخص شد که فردی از مدت ها قبل در یکی از سایت های مشهوری که محل تبلیغ آگهی ، نیازمندی و خرید وفروش کالاهای نو و دست دوم است، تحت عنوان یک شرکت سرمایه گذاری و شراکت در فعالیت اقتصادی، تبلیغاتی گسترده را انجام داده و در تماس با متقاضیان سرمایه گذاری با  شیوه های متقلبانه و تطمیع آنان و وعده سودهای بالا، اقدام به اخذ وجوهی از آنان کرده است.

این مقام انتظامی ادامه داد: بعد از مدتی افرادی که تصور می کردند در یک شرکت سرمایه گذاری کرده اند، متوجه می شوند که این فرد دیگر جوابگوی تماس های آنها نبوده و متواری شده است.

سرهنگ حسینی تصریح کرد:‌ با پیگیری های تخصصی کارآگاهان پلیس سرانجام، سرنخ هایی از متهم به دست آمد و این فرد که اهل و ساکن یکی از استان های همجوار مرکزی بود، شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی برنامه ریزی دستگیری او آغاز شد.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان مرکزی خاطر نشان کرد: در یک برنامه ریزی عملیاتی و در تحقیقاتی تخصصی،‌ مخفیگاه متهم در یکی از محله های شهر اراک شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شد.

وی ادامه داد: در بازجویی های انجام شده متهم به 25 فقره کلاهبرداری از این طریق اعتراف کرد که تا کنون 10 نفر از شاکیان پرونده ها که در حدود یک میلیارد ریال از آنان کلاهبرداری شده است، شناسایی شده اند.

سرهنگ حسینی با بیان ادامه تحقیقات تکمیلی برای شناسایی دیگر مال باختگان در این پرونده ها گفت:‌ متهم پرونده به دادسرا معرفی و با صدور قرار روانه زندان شد.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان مرکزی با تاکید بر ضرورت هوشیاری و دقت نظر شهروندان در استفاده از سایت های تبلیغی و خرید و فروش اجناس دست دوم گفت:‌ افرادی که به این روش از آنان کلاهبرداری شده، برای طرح شکایت با شماره تلفن 0862184043 اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان مرکزی تماس بگیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز