خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی خبرداد:

فوت یک نفر در استان مرکزی به دلیل مصرف قارچ سمی

asdasd
کد خبر : ۶۲۵۵۳۴

رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی از مسمومیت ۱۴ نفر در این استان به خاطر مصرف قارچ سمی خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۲ نفر به صورت سرپایی مداوا و دو نفر بستری شدند که روز گذشته یکی از آنها فوت کرد.

به گزارش ایلنا از اراک، جواد نظری رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: بر اساس آخرین آمار ۱۴ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی در استان مرکزی دچار مسمومیت شده اند.

نظری با اشاره به اینکه از این تعداد ۱۲ نفر به صورت سرپایی درمان و دو نفر نیز بستری شده اند، اظهار کرد: روز گذشته متأسفانه یک نفر از افرادی که در استان دچار مسمومیت شده بود، فوت‌ شد.

وی ادامه داد: به همه مردم توصیه می‌کنیم که از مصرف قارچ که سلامت آن‌ها از نظر مراکز بهداشتی محرز نشده خودداری کنند.

نظری ضمن هشدار نسبت به مصرف قارچ‌های کوهی، اعلام کرد که تشخیص مسموم نبودن برخی قارچ‌ها فقط از طریق نمونه‌گیری در آزمایشگاه امکان‌پذیر است؛ تشخیص سمی بودن قارچ‌ها از طریق رنگ، شکل، طعم یا از طریق سایر روش‌های سنتی امکان‌پذیر نیست.

رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی خاطرنشان کرد: در صورت مشکوک بودن افراد به مسمومیت با قارچ و مشاهده علائمی از جمله تهوع، استفراغ، اسهال، شکم‌درد و تعریق باید هرچه سریع‌تر بیمار را به بیمارستان منتقل شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز