خبرگزاری کار ایران

حبیب‌اله خجسته‌پور تاکید کرد:

تاکید اهل فن بر ورق زدن کتاب است تا مطالعه اینترنتی

asdasd
کد خبر : ۶۲۵۹۰۸

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان، بر ارجحیت مطالعه کتاب بر مطالعه الکترونیکی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا لرستان، حبیب‌اله خجسته‌پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان، در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی لرستان، اظهارکرد: برای کتاب خواندن نیاز به فضای کتابخانه داریم و باید روی فرهنگ کتابخوانی تلاش کنیم.

وی به برخی تناقض‌ها در رفتار و نگرش مردم نسبت به کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و افزود: وقتی نمایشگاهی برپا می‌شود بیشترین بازدید و خرید را داریم اما سرانه مطالعه ما پایین است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با بیان این مطلب که در حوزه کودک و نوجوان، نقش والدین در افزایش سرانه مطالعه نقش موثر است، اضافه کرد: همه ما به عنوان مسئولان و اولیا تلاش کنیم.

خجسته‌پور عدم پرداخت سهم نیم درصد شهرداری‌ها قصه پرغصه‌ای در حوزه کتاب ذکر کرد و ادامه داد: در سال جاری مبنای ۵۰۰ میلیون تومان را در نظر بگیریم که تا پایان شهریور ۲۵۰ میلیون توسط شهرداری‌ها واریز شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان در خصوص کتابخانه ۱۷ شهریور گفت: در این کتابخانه بین نهاد کتابخانه‌ها و آموزش و پرورش تفاهم نامه‌ای منعقد شده و سهم هر کدام از این کتابخانه مشخص شود.

وی پیگیری مقام سازی کتابخانه‌ها را به شورای فنی واگذار کرد و گفت:همه دستگاه‌های استان پیگیر تکمیل کتابخانه‌ها باشند و بحث کتابخانه‌های سیار در انجمن شهرستانها تصمیم‌گیری شود.

خجسته‌پور به ایجاد کتابخانه‌های مشارکتی با همکاری دهیاران‌ در سطح روستاها اشاره کرد و افزود: فرمانداران در تمام کمیته‌های برنامه‌ریزی مسئول نهاد کتابخانه‌ها را به عنوان مدعو دعوت کنند و فرمانداری بروجرد نسبت به رفع معارض کتابخانه دینارآباد اقدام کند.

انتهای پیام/
زهرا شفیعی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز