خبرگزاری کار ایران

سیاست جذب مربیان موفق فصل گذشته؛

ژنرال دوباره زردپوش شد

asdasd
کد خبر : ۶۲۵۹۷۵

وقتی بازی‌های اخیر ذوب آهن را مرور می‌کنید، این شک در ذهن‌تان ایجاد می‌شود که انگار قلعه‌نویی برای رسیدن به نیمکت فنی سپاهان برنامه‌ریزی دقیقی انجام داده است. آنقدر برنامه دقیق و درست بود که ژنرال دوباره رخت طلایی بر تن کرد و سکان هدایت سپاهان را در دست گرفت.

به گزارش ایلنا از اصفهان، تا همین دیروز هنوز هم به صورت کامل و دقیق مشخص نبود امیر قلعه نویی دوباره به پر افتخار ترین تیم لیگ برتر فوتبال ایران می پیوندد یا نه؟ اما دیروز باشگاه سپاهان آب پاکی را روی دست طرفداران ذوب آهن ریخت و عکس های انعقاد قرار داد داخلی باشگاه با ژنرال را منتشر کرد.

بعد از آن مدیر روابط عمومی باشگاه فولاد مبارکه سپاهان در گفتگویی با مرکز اطلاع رسانی این باشگاه گفت: مجموعه مدیریتی باشگاه سپاهان از مدت ها قبل برای انتخاب یک مربی توانمند و باتجربه، رایزنی های خود را آغاز کرد و در نهایت با توافقات صورت گرفته، امیر قلعه نویی، هدایت تیم فوتبال سپاهان در لیگ هجدهم را برای دو فصل به عهده گرفت.

حمید باقری دلیل طولانی شدن روند مذاکرات را به توافق در کلیه بندهای قرارداد مربوط دانست که به گفته وی خوشبختانه طرفین در فضایی صمیمانه به توافق رسیدند.

امیر قلعه نویی، سرمربی تیم سپاهان، در اولین گام، لیست برنامه های خودش را دراختیار مدیریت سپاهان قرار داد تا بر اساس آن، اقدامات لازم توسط مجموعه سپاهان صورت بگیرد.

سناریوی ملحق شدن امیرخان به سپاهان بسیار شبیه پروسه پیوستن عبدالله ویسی به این تیم در ابتدای لیگ هفدهم است. قلعه نویی در ذوب آهن خوب نتیجه می گیرد و بهترین تیم نیم فصل دوم از نظر کسب نتیجه و امتیاز می شود و بعد به ناگاه سر از سپاهان در می آورد. درست مثل ویسی که در استقلال خوزستان خوب نتیجه گرفت و سه هفته مانده به اتمام لیگ چندروزی مهمان سپاهانی بود و بعد از بالا بردن جام بالای سرش، از اهواز به اصفهان نقل مکان کرد.

رایزنی با مربی حق مسلم همه باشگاه ها است، اما اینکه قبل از اتمام فصل به سراغ سرمربی تیمی بروید که خوب نتیجه می گیرد، در سر لیست برنامه های باشگاه سپاهان قرار دارد. این استراتژی حداقل در فصل قبل ضرر جبران ناپذیری را برای طلایی پوشان اصفهانی به همراه داشت و سبب شد شاکله تیم با سیاست جوانگرایی ویسی از هم بپاشد و بعد کار به جایی رسید که کرانچار و در نهایت منصور ابراهیم زاده آمدند و در نهایت شکست های متوالی تیم نفت تهران، مانع سقوط پر افتخارترین تیم لیگ برتر فوتبال به دسته یک شد.

ولی این معامله طرف دومی هم دارد و آن سو قلعه نویی است که روزهای خوبی را با سپاهان پشت سرگذاشته و آمده تا تجربه خوب گذشته را تکرار کند. شاید همین دلیل سبب شد تا قلعه نویی بجای ریکاوری روحی روانی بازیکنان تیم فوتبال ذوب آهن برای بازی برگشت با استقلال در جام باشگاه های آسیا، تمام انرژی خود را صرف حاشیه سازی پیرامون فدراسیون و دست های پشت پرده علیه ذوب آهن و مسائلی این چنینی کند. او حتی در ساده ترین حالت بازیکنانش را از نظر روحی آماده نبرد با استقلال نکرده بود و در عوض به انتشار مغرضانه لیست تیم ملی پیش از بازی و کوتاهی فدراسیون در انتخاب داور و به نوعی شکست از پیش تعیین شده برای ذوب آهن پرداخت. 

در تایید این ادعا می توان گفت وقتی ربیع عطایا در دقیقه نود و پنج توپ ارسالی به محوطه جریمه استقلال را با بی دقتی تمام به آسمان دوخت، مشخص شد که ژنرال برای شاگردانش فلسفه بردن و صعود را آن طور که لازم است تشریح و تبین نکرده بود و حالا که قرار دادش با سپاهان به ثبت رسیده شاید بتوان گفت که ژنرال چندان تمایلی به شکست استقلال نداشت و عزمش را برای رفتن به سپاهان جزم کرده بود.

جالب اینجاست که بخش قابل توجهی از جامعه فوتبال دوست اصفهان پیوستن امیرخان به سپاهان را سبب افزایش نشاط و شور اجتماعی بین هواداران فوتبال و طرفداران سپاهان عنوان می کنند، اما کسی نمی گوید سر ذوب آهن و هوادارانش چه خواهد آمد؟ کسی نمی پرسد، سهم شور و نشاط اجتماعی آنها که سپاهان اولویت اول شان نیست چه می شود؟

با این حال آنچه در این بین بسیار بسیار حائز اهمیت است، آینده کاری امیرقلعه نویی در سپاهان است که سال هاست به ویژه بعد از رفتن محمد رضا ساکت، دچار نقصان بزرگ بازیکن سالاری شده و نیمکت تماشاگرانش در سخره بازیکنانی است که حاضرند برای به کرسی نشاندن حرف و خواسته شان مانع بالا رفتن سپاهان بشوند.

گفتنی است امیر قلعه نویی به عنوان پرافتخارترین سرمربی لیگ برتر فوتبال ایران با کسب ۵ عنوان قهرمانی در ادوار مختلف لیگ، رکورد دار است و در لیگ های نهم و دهم به عنوان سرمربی سپاهان، سابقه کسب دو قهرمانی متوالی در لیگ برتر را در کارنامه دارد. دوستداران سپاهان امیدوارند که با درایت مجموعه باشگاه، دانش و تجربه امیر قلعه نویی و حمایت همه جانبه هواداران پرشور طلایی پوش, سپاهان بتواند در فصل آینده رقابت های لیگ برتر خاطرات خوشی را برای مردم اصفهان رقم بزند.

انتهای پیام/
سرور اسلمی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز