خبرگزاری کار ایران

احمدی عنوان کرد:

آمار ۲۰ درصدی طرح‌های فراگیر اشتغال قابل‌قبول نیست/ نباید برای سرمایه‌گذاری و اشتغال، محیط زیست را از بین ببریم

asdasd
کد خبر : ۶۲۶۰۳۷

فرماندار رشت گفت: آمار ۲۰ درصدی طرح‌های فراگیر اشتغال، قابل‌قبول نیست و باید تحرک بیشتری داشته باشیم.

به گزارش ایلنا از رشت، سید محمد احمدی در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری رشت بیان داشت: تاکنون حدود 20 درصد اعتبار 222 میلیارد تومانی تسهیلات اشتغال‌زایی در بخش اشتغال فراگیر جذب شده که آمار قابل قبولی نیست.

وی تسهیلات اشتغال‌زایی در بخش اشتغال روستایی را نیز 93 میلیارد تومان عنوان و خاطرنشان کرد: در این بخش نیز تاکنون 70 درصد اعتبارات مصوب شده است.

احمدی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی مربوطه برای جذب تسهیلات اشتغال‌زایی باید حرکت جهادی داشته باشند، اظهار کرد: که تسهیلات اشتغالزایی در دو بخش فراگیر و روستایی با سایر تسهیلات اشتغال در سال‌های گذشته تفاوت دارد، بنابراین ضروری است تا پرونده‌های ثبت شده در سامانه کارا به دقت بررسی و متقاضیان پاسخ مناسبی دریافت کنند.

وی با اشاره به فعالیت بانک‌ها در پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی و اینکه بایستی نسبت به عملکرد بانک‌ها در پرداخت این تسهیلات نیز قضاوت درستی داشته باشیم، اظهار کرد: هر پرونده‌ای که تکمیل و به بانک معرفی شده، تسهیلات را دریافت کرده است.

فرماندار رشت بیان داشت: تکمیل پرونده‌های مربوط به متقاضیان تسهیلات اشتغال‌زایی که با ارائه طرح در سامانه کارا ثبت نام کرده اند نیز باید با سرعت بیشتری مورد بررسی قرار گیرد.

وی  با بیان اینکه اشتغال‌زایی از برنامه‌های مهم دولت است و انتظار داریم در مقوله اشتغال‌زایی دستگاه‌های اجرایی همه توان خود را بکار گیرند، افزود: آمار ۲۰ درصدی طرح‌های فراگیر اشتغال، قابل‌قبول نیست و باید تحرک بیشتری داشته باشیم.

فرماندار رشت با اشاره به اینکه اولویت دولت حفاظت از بیت‌المال و محیط زیست است، گفت: هیچ‌گاه نمی‌خواهیم برای سرمایه‌گذاری و اشتغال، محیط زیست را از بین ببریم، تصمیمات دولت در یک چهارچوب قانونی است و از تصمیمات هیجانی جلوگیری می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز