خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل آب منطقه ای لرستان تاکید کرد:

برخورد شدید با افراد سودجو و غیر بومی‌ها برای کاشت محصولات آبدوست

asdasd
کد خبر : ۶۲۶۱۶۵

مدیرعامل آب منطقه ای لرستان تأکید کرد: با افراد سودجو و غیر بومی و کشاورزانی که اراضی و چاه خود را جهت کشت سیب زمینی و هندوانه در اختیار آنها قرار می دهند به شدت برخورد می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد، رضا میرزایی با بیان این مطلب اظهار داشت: بر اساس گزارش‌های واصله گروه‌های گشت و بازرسی شرکت آب منطقه ای استان، تعدادی افراد سودجو از استان‌های همجوار به استان لرستان هجوم آورده و با کمک چندین نفر دلال بومی اقدام به اجاره اراضی کشاورزی با چاه جهت کشت سیب زمینی می‌کنند.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه سیب زمینی جزو کشت‌های آب دوست محسوب می‌شود، این کار باعث تخلیه شدید سفره‌ آب زیرزمینی شده و در طی چندسال آبخوان به طور کامل از آب تخلیه می‌شود و اراضی کشاورزی تحت پوشش به دیم تبدیل و در نهایت بر اثر وقوع پدیده فرونشست، زمین های کشاورزی تخریب و غیر قابل استفاده می شوند.

میرزایی با اشاره به اینکه کشاورزان ما نباید به خاطر منافع زودگذر چندسال کوتاه آب و زمین خود را از دست داده و فرزندان خود و نسل آینده را با چالش شدید کم‌آبی مواجه کنند، بیان داشت: از کشاورزان عزیز می‌خواهیم از اجاره دادن اراضی و چاه به غیربومیان جهت کشت سیب زمینی و هندوانه جدا خودداری کنند.

مدیرعامل آب منطقه ای لرستان تأکید کرد: با افراد سودجو غیر بومی و کشاورزانی که اراضی و چاه خود را جهت کشت سیب زمینی و هندوانه در اختیار آنها قرار می دهند به شدت برخورد می شود و پروانه های بهره برداری چاه های آنها تمدید نخواهد شد.

انتهای پیام/
حسام شفیعی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز