خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

حضور متکدیان چهره شهر یاسوج را زشت کرده/ متکدیان طلبکارانه با مردم برخورد می‌کنند/ متکدیان خارجی به استان‌فارس تحویل داده شوند

asdasd
کد خبر : ۶۲۶۳۶۹

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد از روند روبه گسترش حضور متکدیان داخلی و خارجی در شهرهای مختلف استان به‌خصوص شهر یاسوج انتقاد کرد.

به گزارش ایلنا از یاسوج، سیدمحمدکاظم نظری در نشست ستاد جمع‌آوری متکدیان استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ساماندهی و جمع آوری متکدیان در سراسر شهرستان‌های این استان مورد رضایت ما و مطلوب نظر مردم نیست.

وی با انتقاد از گسترده شدن حضور متکدیان داخلی و خارجی در شهرهای مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد بویژه شهر یاسوج مرکز استان، تصربح کرد: وضعیت ساماندهی و جمع آوری متکدیان در سطح استان مطلوب نیست.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: حضور متکدیان چهره شهر یاسوج و شهرهای این استان  را زشت کرده و کارشان از التماس و تضرع گذشته و کاملا طلبکارانه برخورد می‌کنند. بیشتر متکدیان خارجی و پاکستانی هستند و از کودکان خود نیز برای کسب درآمد سوء‌استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه قانون وظایف همه ما را مشخص کرده، اظهارداشت: حوزه متکدیان شامل سه بخش متکدیان داخلی، خارجی و متکدیان بی‌بضاعت است.

نیروی انتظامی، متکدیان خارجی را به استان فارس تحویل دهد

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از نیروی انتظامی استان خواست به صورت ماهیانه به جمع آوری متکدیان خارجی اقدام و آنها را به استان فارس تحویل دهد.

نظری گفت: مشخصات این متکدیان باید ثبت و میزان بازگشت این افراد به استان کهگیلویه و بویراحمد هم باید به صورت دقیق رصد و ارزیابی شود و در این زمینه عملکرد استان فارس نیز بررسی خواهد شد.

متکدیان داخلی تحت پوشش نهادهای حمایتی قرار گیرند

وی به ساماندهی متکدیان داخلی در استان کهگیلویه و بویراحمد هم اشاره و خاطرنشان کرد: متکدیان نیازمند داخلی باید با همکاری نیروی انتظامی جمع آوری و  مورد پوشش دستگاه های حمایتی مانند بهزیستی و کمیته امداد قرار گیرند. پوشش افراد بی بضاعت در این حوزه نیز با هدف جلوگیری از تکدی گری دوباره آنان عملیاتی شود.

شهرداری به راه اندازی مرکز نگهداری از متکدیان اقدام کند

نظری از شهرداری یاسوج خواست نسبت به راه‌اندازی و تجهیز مرکز نگهداری متکدیان اقدام کند و وضعیت عملکرد آنها هم در این‌خصوص تا پایان خردادماه رصد و ارزیابی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه این برنامه باید در تمامی شهرستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد اجرایی شود، یادآورشد:  انتظار می رود رسانه ها نیز عملکرد مسئولان در این حوزه را مورد ارزیابی قرار دهند.

تدوین بانک اطلاعاتی متکدیان استان

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از تدوین شدن بانک اطلاعاتی ویژه متکدیان در این استان خبرداد و اظهارداشت: بانک اطلاعاتی متکدیان استان باید تدوین شود.

نظری گفت: در این بانک باید تمامی اطلاعات مورد نیاز برای انجام کارها و تصمیمات کارشناسی شده یافت شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز