خبرگزاری کار ایران

باحضور مدیرکل میراث فرهنگی‌مازندران انجام شد؛

رونمایی از آثار باستانی 3000 ساله در رامسر

asdasd
کد خبر : ۶۲۶۴۴۷

در آئینی از 50 قطعه آثار باستانی 3000 ساله تمدنی ایزگام دشت دهستان جنت رودبار رامسر رونمایی شد.

به گزارش ایلنا، در آئین رونمایی این 50 قطعه باستانی، مدیرکل میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری و جمعی از مسئولان و دوستداران تاریخ و فرهنگ حضور داشتند .

سیف‌الله فرزانه مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران در این مراسم گفت: کاوش های ایزگام دشت جنت رودبار هویت تاریخی مردم رامسر را نمایان کرد.

وی با انتقاد از به‌ کار نگرفتن نیروهای علمی و دانشگاهی در حوزه میراث فرهنگی ، افزود: آموزش‌های باستان‌شناسی باید مورد توجه قرار بگیرد تا هویت تاریخی منطقه برهمگان روشن شود.

فرماندار رامسر در این مراسم گفت : رامسر دارای ظرفیت‌های متعددی است که باید برای ارتقا و بالفعل کردن این ظرفیت همت بیشتری صورت بگیرد.

محمد آزاد بر لزوم ثبت جهانی مجموعه باغ 33 هکتاری و بلوار معلم در یونسکو تاکید کرد .

همچنین محمدرضا خلعتبری سرپرست تیم پژوهشی و کاوشگری رامسر با اشاره به  اینکه کتاب باستان‌شناسی کاوش‌های این منطقه در حال تدوین است , گفت : در این کاوش ها نمونه‌های بسیاری از بقایای انسانی ، حیوانی ، زغال و بقایای درون ظروف جمع‌آوری شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز