خبرگزاری کار ایران

آغاز عملیات آبخیزداری در حوزه‌های آبخیز شمالغرب تهران

asdasd
کد خبر : ۶۲۶۹۵۷

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تهران از آغاز عملیات آبخیزداری در حوزه‌های آبخیزخوان و واریش واقع در شمال غرب تهران با اعتباری بالغ بر 27 میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، وحید انصاری با اعلام این خبر افزود: اقدامات آبخیزداری در حوزه آبخیز یاد شده در قالب عملیات مکانیکی شامل احداث بندهای سنگی، ملاطی، ... و با حجم حدود 9500 مترمکعب به مرحله اجرا درآمده است.

وی تصریح کرد:‌علملیات آبخیزداری یکی از راه‌های اساسی و علمی برای برون رفت از بحران کاهش سطح آب‌های زیرزمینی است که از این رو ضرورت ایجاد می‌کند تا عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری جدی گرفته شود تا با مشکلات آب مواجه نشویم. 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تهران اقدامات آبخیزداری را اقداماتی زیربنایی برای توسعه کشور دانست و به برخی مزایای اجرای فعالیت‌های آبخیزداری اشاره و اظهار داشت: کاهش فرمایش خاک و رسوب‌دهی کنترل سیلاب و هرزآب‌ها و تغذیه‌ سفره‌های آب زیرزمینی را می‌توان به عنوان برخی مزایای فعالیت‌های آبخیزداری نام برد. 

این مقام مسئول ادامه داد: حوزه‌های آبخیز شهری شهر تهران شامل حوزه‌های آبخیز کن، وردیج، واریش، فرحزاد، حصارک، قصر فیروزه، سرخه‌حصار، تلو، دانشگاه امام حسین، سوهانک، خجیر غربی است که طرح جامع کاهش خطرات سیلاب این حوزه‌های آبخیز تهیه شده است که در صورت تامین اعتبار مطالعه و اجرا انجام خواهد شد.

انصاری تاکید کرد: با توجه به تغییرات اقلیمی و بارش‌های یکباره، سیلاب تهدیدی جدی برای شهر تهران به شمار می‌آید که از مسئولان و دست‌اندرکاران درخواست می‌شود با توجه به این مهم اعتبارات لازم را در این خصوص تخصیص دهند تا طرح جامع کاهش خطرات سیلاب، حوزه‌های آبخیز شهری تهران به مرحله اجرا درآید.
 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز