خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی اردبیل :

مکان‌های با توجیه اقتصادی سرمایه‌گذاری در اردبیل مطالعه می شود

asdasd
کد خبر : ۶۲۷۵۰۴

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از مطالعه و جانمایی مکان هایی با توجیه اقتصادی و فنی جهت سرمایه گذاری در این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، نادر فلاحی در دیدار با سرمایه‌گذاران روستای تاریخی کنزق تصریح کرد: در گذشته طرح‌های ناموفق سرمایه‌گذاری در حوزه میراث فرهنگی داشتیم.

وی افزود: برخی طرح‌ها به دلیل اینکه در مکان نامناسب و یا پیش‌بینی‌های فاقد مطالعه و ارزیابی همراه بوده به نتایج مورد انتظار دست نیافته است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تاکید کرد: برای ممانعت از این روند، محل هایی که به لحاظ فنی و اقتصادی توجیه دارد از طریق معاونت سرمایه گذاری اداره کل شناسایی خواهد شد.

به گفته فلاحی مشاور تعیین شده نسبت به لکه یابی، مطالعه و جانمایی مکان‌های مناسب سرمایه‌گذاری اقدام کرده و در ادامه مکان ها به سرمایه گذاران پیشنهاد می شود تا مشکلی در روند اجرا و بهره برداری از طرح به وجود نیاید.

وی با تاکید به اینکه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قابلیت های متعدد برای سرمایه‌گذاری دارد، ادامه داد: نگاه ما به سرمایه گذاری، حمایتی است و از طرح های پیشنهادی در هر سه حوزه استقبال می شود.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان متذکر شد: در مقابل انتظار داریم که طرح های ارائه شده مصوب بوده و سرمایه گذار از توان مالی برخوردار باشند تا بتوان در عمل طرح سرمایه گذاری را به فرجام رساند.

وی با استقبال از ایده سرمایه‌گذاران از ساماندهی روستای کنزق، اضافه کرد: معماری مشابهی در روستاهای گلستان و ویند کلخوران وجود دارد که انتظار می رود از سوی سرمایه‌گذاران مورد بررسی قرار گیرد.

منصور عالیقدری معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل نیز در خصوص روستای تاریخی کنزق گفت : روستای کنزق از معماری صخره‌ای منحصر به فرد دست کند برخوردار است و حساسیت ویژه ای نسبت به این نوع معماری وجود دارد.

  از سال گذشته تهیه طرح مرمت و ساماندهی کنزق آغاز شده و مطالعات مشاور در مراحل پایانی است به‌طوری که پیش‌بینی می شود حداکثر تا دو ماه آینده به اتمام برسد.

وی افزود: بعد از اتمام مطالعات ضروری است مطابق مقررات طرح مصوب شود و عملیات اجرایی بر اساس طرح مصوب انجام شود؛ تا زمانی که طرح در شورای فنی سازمان میراث فرهنگی به تصویب نرسیده عملا طرح قابل پیاده سازی نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز