خبرگزاری کار ایران

در راستای تسهیل درمان نازایی انجام شد؛

راه اندازی سیستم جراحی هیستروسکوپی در اردبیل

asdasd
کد خبر : ۶۲۷۵۴۵

در راستای تسهیل درمان نازایی زوجین، سیستم جراحی هیستروسکوپی در مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاد دانشگاهی اردبیل راه اندازی شد.

به گزارش ایلنا، رویا گسیلی مدیر مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاد دانشگاهی اردبیل با اعلام این خبر افزود: این عمل جراحی توسط متخصصان زنان و زایمان این مرکز انجام می گیرد.
 
گسیلی با بیان اینکه هیستروسکوپی یکی از روش‌های جراحی است که علاوه بر تشخیص بیماری‌ها و اختلالات داخل رحم، به درمان عوامل ناباروری می پردازد، خاطرنشان کرد: هیستروسکوپی نوعی عمل جراحی است که حداقل آسیب را به بیمار وارد می‌کند.
 
وی با اشاره به اینکه هیستروسکوپی یک روش تشخیصی و درمانی است که با استفاده از این روش می‌توان داخل رحم را به طور مستقیم مورد بررسی قرار داد، اضافه کرد: در این روش جراح با یک تلسکوپ خیلی کوچک (هیستروسکوپ) که از طریق دهانه رحم وارد آن شده است به بررسی شکل، پوشش داخلی و نابهنجاری‌های رحم می پردازد.  

مدیر مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاد دانشگاهی اردبیل گفت: این روش می‌تواند به تشخیص وضعیت غیرطبیعی رحم مانند فیبروم داخلی، اسکار (بافت ناشی از التیام زخم) و چسبندگی، پولیپ و اختلال‌های مادرزادی کمک کند. 

گسیلی تصریح کرد: بررسی و رفع افزایش تعداد سقط جنین، خونریزهای بعد از یائسگی، دردهای لگنی، سرطان آندومتر، تشخیص و حذف فیبروئید وپولیپ‌های کوچک، ناهنجاری‌های رحمی، انسداد در فالوپ و ناباروری به دلیل مشکلات در شکل و اندازه رحم از کاربردهای دیگر این روش است.
 
وی با بیان اینکه این مرکز در راستای سلامت باروری و با بهره‌گیری از جدیدترین امکانات، تکنیک‌های آزمایشگاهی و نیروهای انسانی متخصص، آماده ارائه خدمات به زوجین نابارور است، خاطرنشان کرد: در این مرکز تمام خدمات ناباروری که در پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی در حال انجام است به بیماران ارائه می‌شود. 

این جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاد دانشگاهی اردبیل با اشاره به اینکه مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی اردبیل یکی از مراکز مجهز در شمالغرب کشور است، اظهار داشت: روش‌های درمان ناباروری از جملهIUI ،IVF  و ICSI ، فریز و نگهداری جنین، اسپرم و تخمک و همچنین تعیین جنسیت در این مرکز انجام می‌گیرد.
 
گسیلی اظهار کرد: در این مجموعه تلاش می‌شود بهترین و جدیدترین خدمات درمانی به زوجین نابارور استان اردبیل و استان‌ها و کشورهای همجوار ارائه شود.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز