خبرگزاری کار ایران

در نشست بررسی مشکل آب منطقه مطرح شد؛

رفع مشکل آب شرب آبادان و خرمشهر تا 45 روز آینده

asdasd
کد خبر : ۶۲۷۷۳۵

میزان برداشت آب غدیر برای ارتقای کیفیت آب شرب شهرستان‌های آبادان و خرمشهر افزایش می یابد.

به گزارش ایلنا، استاندار خوزستان در جلسه رفع مشکل شوری آب در فرمانداری ویژه آبادان گفت: میزان برداشت آب غدیر تا 45 روز آینده، برای خرمشهر 68 هزار لیتر و برای آبادان به 95 هزار لیتر در روز خواهد رسید.  

وی افزود: تا پانزدهم تیرماه مشکل آب شهرهای آبادان و خرمشهر و دارخوین با احداث خط انتقال آب از طرح آبرسانی غدیر به آبادان حل می‌شود و تا آن زمان باید هم مردم آب را مدیریت کنند و هم تلاش کنیم آب این شهرها را تنها با آب با کیفیت غدیر تامین کنیم.   

غلامرضا شریعتی با تاکید بر اصلاح شبکه آبرسانی در روستاهای آبادان خاطر نشان کرد: بعلت فرسودگی این شبکه آبرسانی بجای آبرسانی روزانه 18 هزار لیتر آب ، ناچاریم روزانه 40 هزار لیتر آب به روستاها برسانیم.

علی دادی معاون آبرسانی سازمان آب و برق استان هم افزود: علت شوری آب آبادان کاهش دبی آب غدیر است.   

حسینی مدیر آبفای روستایی آبادان با بیان وضعیت آب شرب روستاها گفت: شوری آب موجب آسیب به تصفیه خانه شهید کشتکار شده و برای بازسازی آن 20 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

فرماندار ویژه خرمشهر گفت: در این شهر کدورت آب 4 هزار و 100 است که این مقدار در روستاها به 7500 می‌رسد.

حیاتی یادآور شد 22 کیلومتر از روستاهای غرب کارون نیازمند آبرسانی از طرح غدیر هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز